Gå til innhold

Telenor: Hvorfor ikke fri bruk av MMS?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen anelse om hvorfor Telenor er den eneste teleoperatøren (så vidt jeg har funnet ut) som ikke har med MMS i "fri bruk"-pakkene sine?

Har forsøkt å få et fornuftig svar fra Telenor på dette, men virker ikke som noen der som har den fjerneste ide om hvorfor. Litt merkelig i og med at også Djuice har fri MMS og eies av Telenor.

Noen som har klart å få et svar fra Telenor ang. dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor har forklart at kundene ikke har behov for mms. Det har jeg lest tidligere ihvertfall.

Men jeg regner med at de ikke har fri mms, for å kunne tjene litt ekstra penger for kundene som likevel sender mms.

Dessverre er Telenor både dyrest og gir de dårligste fribruk-tjenestene.

 

De skryter og av 4G-fart til kundene, en nedlastingshastighet som faktisk er mulig med 3G. Grunnen er at de struper hastighetene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Er det noen som har noen anelse om hvorfor Telenor er den eneste teleoperatøren (så vidt jeg har funnet ut) som ikke har med MMS i "fri bruk"-pakkene sine?

Har forsøkt å få et fornuftig svar fra Telenor på dette, men virker ikke som noen der som har den fjerneste ide om hvorfor. Litt merkelig i og med at også Djuice har fri MMS og eies av Telenor.

Noen som har klart å få et svar fra Telenor ang. dette?

Svaret er enkelt. De skal tjene penger på kunder som ikke kan lese. Velg en annen operatør.

Lenke til kommentar

Er det noen som har noen anelse om hvorfor Telenor er den eneste teleoperatøren (så vidt jeg har funnet ut) som ikke har med MMS i "fri bruk"-pakkene sine?

Har forsøkt å få et fornuftig svar fra Telenor på dette, men virker ikke som noen der som har den fjerneste ide om hvorfor. Litt merkelig i og med at også Djuice har fri MMS og eies av Telenor.

Noen som har klart å få et svar fra Telenor ang. dette?

Bare å endre til djuice det, det er samme operatør som Telenor. DVs du trenger ikke bytte simkort engang, samme kundeservice og forhandlere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har så smått planer om å bytte, muligens Djuice, men tenkte å høre litt rundt i området om dekningen på de forskjellige. Har bindingstid på mobilen ennå, men kan kanskje "diskutere" litt om det i forhold til flytting. (via muligens en liten tastefeil har jeg 98 GB i mobildata i måneden, så har egentlig ikke SÅ lyst til å flytte) De tre andre i huset har ikke binding så begynner nok med dem.

Synes MMS er greit i og med at de fleste mobiler kan sende/ta i mot uten bruk av apper og sosiale medier.

Noen i den eldre garde i familien som ikke er helt inne i sånt.

Bruker mye e-post og OneNote ellers til å sende bilder, men hadde vært greit å slippe å betale 2 kroner for hver MMS. Blir en del av dem.

Er nok noe i det at de skal ha inn litt ekstra kroner på bruk av MMS.

Lenke til kommentar

Har så smått planer om å bytte, muligens Djuice, men tenkte å høre litt rundt i området om dekningen på de forskjellige. Har bindingstid på mobilen ennå, men kan kanskje "diskutere" litt om det i forhold til flytting. (via muligens en liten tastefeil har jeg 98 GB i mobildata i måneden, så har egentlig ikke SÅ lyst til å flytte) De tre andre i huset har ikke binding så begynner nok med dem.

Synes MMS er greit i og med at de fleste mobiler kan sende/ta i mot uten bruk av apper og sosiale medier.

Noen i den eldre garde i familien som ikke er helt inne i sånt.

Bruker mye e-post og OneNote ellers til å sende bilder, men hadde vært greit å slippe å betale 2 kroner for hver MMS. Blir en del av dem.

Er nok noe i det at de skal ha inn litt ekstra kroner på bruk av MMS.

For 29 kroner hos telenor så får du jo fri brukv av MMS, velger du derimot djuice, som er datterselskapet til Telenor, så vil du jo få det inkludert, da til 199 kr i måneden når bindingstiden din har gått ut, så jeg vil anbefale og bytte til djuice når bindingstiden din har gått.

Mvh Martin Forhandler av Telenor.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, så er det ingen grunn til å velge noe annet en Djuice. du får den rimeligste prisen, til den beste kundeserviceløsningen(åpent hele året, 0800-2000), samt forhandlere visst det trengs. Da er det ingen grunn til å velge f.eks One Call, der du for samme pris får færre tjenester. Roaming problemer samt kort åpningstid på kundeservice.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Djuice = Telenor, både på dekning og det meste av andre ting, bare med lavere priser og gratis MMS med i alle pakkene. Som nevnt over: Samme SIM-kort som Telenor, enkelt å bytte abonnement (forutsatt at du ikke har bindingstid), send en melding til kundeservice, ring dem, eller bestill nytt abonnement fra dine sider.

Lenke til kommentar

Blir nok å bytte når bindingstiden går ut, muligens djuice, med 4 abb blir det et par hundre mindre i måneden.

Håper bare dekningen blir bedre etterhvert, veksler mye mellom 2G og 3G i Vestfold.

4G er kun i byene og dårlig nok der også, hjelper kanskje når 800 nettet kommer i gang...

Lenke til kommentar

Feilen med 4G, er at hastigheten de tilbyr faktisk er mulig med 3G.

Men 3G blir godt strupet den og.

 

Med Telenor Komplett L, så tilbyr de hastighet på 20 Mps med 4G.

Med f.eks Onecall, så tilbyr de i teorinen en nedlastingshastighet på inntil 21 Mps.

Og det med kun 3G. Jeg vet og at responstiden er bedre på 4G selvsagt.

Jeg har ikke sagt at 3G er like bra som 4G. Jeg kan heller ikke bekrefte om hastighetene stemmer.

 

Men det er så feil av Telenor å tilby 4G og skryte av opp til 10 ganger raskere hastighet med 4G, når de struper hastigheten slik de gjør.

Lenke til kommentar

"

Feilen med 4G, er at hastigheten de tilbyr faktisk er mulig med 3G.

Men 3G blir godt strupet den og.

 

Med Telenor Komplett L, så tilbyr de hastighet på 20 Mps med 4G.

Med f.eks Onecall, så tilbyr de i teorinen en nedlastingshastighet på inntil 21 Mps.

Og det med kun 3G. Jeg vet og at responstiden er bedre på 4G selvsagt.

Jeg har ikke sagt at 3G er like bra som 4G. Jeg kan heller ikke bekrefte om hastighetene stemmer.

 

Men det er så feil av Telenor å tilby 4G og skryte av opp til 10 ganger raskere hastighet med 4G, når de struper hastigheten slik de gjør.

Onecall kundene får enda dårligere hastighet.

 

Og du får ikke i praksis det samme med 3g som med 4g.

Endret av Rusher
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hva i alle dager. De siste dagene så kommer ikke bilder fram lenger på djuice-abonnementet til min telefon. Så i dag for første gang ser jeg en annen variant, nå skal de tvinge meg over på mine sider for at jeg skal kunne se MMS'er.

 

I helvete, hva er dette for slags kundetilpassing? Jeg er mildt sagt oppgitt over Telenors fordervede praksis. JA, nå bytter ihvertfall jeg operatør, det er sikkert!!!!!!!!

 

:realmad:

Lenke til kommentar

Er det mulig. Hva er galt med dagens mobiltilbydere. Her forsøker jeg komme i kontakt med Chess. Men, nei det skal ikke være så enkelt:

 

Jo, jeg kan nå dem via 06060 og betale kr 2,99 per minutt med mitt djuice-abonnement.

 

Jeg kan også nå dem via 815 11 045. Men jeg glemmer å sjekke åpningstider. Fordi jeg forventer litt bedre kundeservice enn åpningstider til kun kl 18 i år 2014. Ærlig talt !

 

Så uten informasjonen om åpningstider går jeg gladelig til verks (før jeg oppdager åpningstider etterpå, først ved telefonstemme også ser jeg det på hjemmesiden. For å bruke 815-nummeret til Chess så skal jeg altså betale kr 3,49 det er jo fantastisk nok kun litt dyrere.

 

Også hopper uvitende videre før disse oppdagelsene til tlfnr.com og håper at nummer 55 20 46 00 skal virke. Og jeg må taste innvalg 1 for å komme til 06060. Så opplyses det at de er stengt.

 

Ellers er det dårlig med Chat-muligheter. Det ser ut til at innsparingenes tid er KOMMET.

 

Så hvorfor skal jeg velge Chess som har så dårlige kundetjeneste? Fordi de har bedre abonnement, elns? Gi meg gode grunner for å være euforisk lykkelig over å velge Chess.

 

Jeg trodde det var den beste kandidaten, og nå får jeg ikke bestillet tidlig en fredags kveld, og det er stengetid kl 18 alle hverdager også. De har stengt søndag, så første mulighet er før kl 15 i morgen evt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@G: den stive prisen for å ringe femsifrede nummer og 815-nummer er (perverst) høy hos ALLE operatører, også de som skryter av "lave priser" og " ingen skjulte kostnader". Dette er ingen Chess-spesialitet.

 

Telenor og antakeligvis alle operatører i deres nett, sperrer de alternative nummerne du kan ringe for å unngå de skyhøye takstene til 815/0xxxx-nummer.

 

Årsaken er enkel: hvis Telenor kan sno deg for ei krone, så gjør det det. Kan gi flere eksempler, men nå maser kjerringa igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...