Gå til innhold

ny konsoll fra nintendo 'fusion'

bjornhelge

Anbefalte innlegg

Stabilitetsproblemer, liker ikke spillet, irrelevant... Hvorfor dropper EA Nintendo?

Fordi hardware til WiiU er crap, og nå snakker jeg selvsagt ikke bare om CPU og GPU som nevnt ovenfor. kontrolleren og hvordan WiiU er bygd opp er søppel. Online delen er nokså labert på Nintendo, noe de må virkelig jobbe med på neste konsoll.

Maskinen mangler for mye, gidder ikke å ramse ting opp, tror de fleste er klar over det.

WiiU selger utrolig dårlig, det er alle klar over ja? men hvorfor selger den dårlig? jo... "den mangler spill". Det er det folk sier hele tiden. Så, hvorfor mangler den spill? Søppel hardware, ingen gidder å nedscalere spill til Nintendo64 grafikk.

Vi lever i 2014, ikke i 1999.

Hvis det jeg sier er direkte tull, så forklar meg hva er årsaken til at EA ikke lager spill til Nintendo WiiU?

EDIT:

http://www.itavisen.no/nyheter/n%C3%A5-innr%C3%B8mmer-de-det-selv-167786

Nå inrømmer de selv, men dette har vært kjent ganske lenge for oss.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er enkelt: EA droppet Wii U på grunn av økonomiske årsaker. De tjener rett og slett ikke penger på å gi ut spill til den. Den har kun solgt i overkant av 5 millioner så langt og mange av disse har kjøpt konsollen først og fremst for Nintendos utgivelser.

Wii var jo heller ikke noe tess hardwaremessig sammenlignet med konkurrentene, men fikk langt flere spill takket være at den solgte veldig bra.

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-secret-developers-wii-u-the-inside-story

Denne kan jo være interessant i denne diskusjonen. Nintendo er håpløse til å gi support til tredjeparts utviklere og var håpløs å utvikle for ved sin fødsel.

Indies on Wii U: why working with Nintendo is easier than you think Indie devs discuss how easy it is to work with Nintendo
I’ve been pleasantly surprised with how much more approachable and open Nintendo have been.
Lenke til kommentar
Hvis det jeg sier er direkte tull, så forklar meg hva er årsaken til at EA ikke lager spill til Nintendo WiiU?

EDIT:

EA kunne godt laga BF4 til WiiU om dei ville. For øyeblikket ville det ikkje gitt god nok profitt for EA til at det ville vere verdt det. Du ser jo selskap som EA og Activision stort sett berre er ute etter å tene pengar, uten å tenkje på om spela skal vere gode eller ikkje. Om eit spel, bra eller dårleg, sel godt, vil dei prøve å pushe ut så mange spel som mogleg. Hadde WiiU seld betre når BF4 vart gitt ut, hadde vi heilt sikkert sett ein port for lenge sidan. Akkurat no er ikkje profitten høg nok til at dei gidder å gjere noko med det, sjølv om dei kanskje ville tent på å lage en WiiU-versjon.

Lenke til kommentar

Stabilitetsproblemer, liker ikke spillet, irrelevant... Hvorfor dropper EA Nintendo?

Fordi hardware til WiiU er crap, og nå snakker jeg selvsagt ikke bare om CPU og GPU som nevnt ovenfor. kontrolleren og hvordan WiiU er bygd opp er søppel. Online delen er nokså labert på Nintendo, noe de må virkelig jobbe med på neste konsoll.

Maskinen mangler for mye, gidder ikke å ramse ting opp, tror de fleste er klar over det.

WiiU selger utrolig dårlig, det er alle klar over ja? men hvorfor selger den dårlig? jo... "den mangler spill". Det er det folk sier hele tiden. Så, hvorfor mangler den spill? Søppel hardware, ingen gidder å nedscalere spill til Nintendo64 grafikk.

EDIT:

At den selger dårlig? Ja, det er fakta. Det som ikke er fakta er at Wii U har dårlig hardware. Den kjører full HD og "portene" av spill som også finnes på 360/PS3 ser ofte bedre ut på Wii U. Er 360/Ps3 dritt også?

Du må gjerne fortsette å leve under den illusjonen at hardwaren er dårlig, men det er den strengt tatt ikke. Ikke PS4/One land, men fremdeles god nok for 90% av spillere.

Lenke til kommentar

EDIT:

Det Oser "grafikkhore" av deg, just sayin. Ganske enkelt fordi det er helt tydelig at grafikk er alt du bryr deg om når det kommer til spill. Som jeg nevnte tidligere så selger ikke Nintendo dårlig pga hardware, og om du er så trangsynt at du tror det, så får det være ditt problem. 95% av Nintendo eiere savner ikke 3 partsspill til Nintendokonsoller, ganske enkelt pga at det ikke er derfor man kjøper en Nintendo konsoll.

Når sant skal sies er du veldig flink til å kritisere, og du er nok fanboy av Ps eller Xbox, det er jeg bra sikker på. Uansett synes jeg ikke du er flink til å diskutere, når alt du gjør er å slenge dritt og påstå at alt du sier er fakta.

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

Gamer stort sett bare PC og kan trygd si at jeg gamer aldri noen spill i full grafikk, er dessverre ikke opptatt av det. Samme gjelder for konsoll, /care liksom. Eier eller har aldri eid MS konsoll eller Playstation 3, hadde 2'ern back in the times for ca 1mnd, solgte og kjøpte Gamecube da den kom, dessverre er nok Nintendo dude men klarer faktisk å se at det Nintendo har gjort med konsollen Wii U er meget dårlig, er skuffet til de grader. Levere konsoll med 0 funksjonalitet og hardware fra ... 2000?

Skal ikke si mer om dette, er og blir min mening.

Lenke til kommentar

Det Oser "grafikkhore" av deg, just sayin. Ganske enkelt fordi det er helt tydelig at grafikk er alt du bryr deg om når det kommer til spill. Som jeg nevnte tidligere så selger ikke Nintendo dårlig pga hardware, og om du er så trangsynt at du tror det, så får det være ditt problem. 95% av Nintendo eiere savner ikke 3 partsspill til Nintendokonsoller, ganske enkelt pga at det ikke er derfor man kjøper en Nintendo konsoll.

Når sant skal sies er du veldig flink til å kritisere, og du er nok fanboy av Ps eller Xbox, det er jeg bra sikker på. Uansett synes jeg ikke du er flink til å diskutere, når alt du gjør er å slenge dritt og påstå at alt du sier er fakta.

Om tredjepartsspill ikke er problemet og hw er bra. Hvorfor kjøper da "ingen" WiiU? Nintendo har jo selv levert rimelig bra til konsollen allerede. Zelda og Mario har jo allerede ankommet, og til glimrende anmeldelser.

Lenke til kommentar

Om tredjepartsspill ikke er problemet og hw er bra. Hvorfor kjøper da "ingen" WiiU? Nintendo har jo selv levert rimelig bra til konsollen allerede. Zelda og Mario har jo allerede ankommet, og til glimrende anmeldelser.

Mange som venter på Super Smash, Mario Kart, og Donkey Kong Country. Trur sala kjem til å stige når dei vert lansert.

Lenke til kommentar

Gamer stort sett bare PC og kan trygd si at jeg gamer aldri noen spill i full grafikk, er dessverre ikke opptatt av det. Samme gjelder for konsoll, /care liksom. Eier eller har aldri eid MS konsoll eller Playstation 3, hadde 2'ern back in the times for ca 1mnd, solgte og kjøpte Gamecube da den kom, dessverre er nok Nintendo dude men klarer faktisk å se at det Nintendo har gjort med konsollen Wii U er meget dårlig, er skuffet til de grader. Levere konsoll med 0 funksjonalitet og hardware fra ... 2000?

Skal ikke si mer om dette, er og blir min mening.

Om du mener wii u har hardware fra 2000 kan du likegodt påstå at ps4 har hardware fra 2003, Vær grei og ikke kom med flere slike idiotiske påstander.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er jo satt på spissen, men langt fra så far off. Den er litt bedre HW-messig enn PS3/X360 som kom ut i 2005/06. Noe svakere CPU, men sterkere GPU.

Endelig ytelse har lite å gjøre med funksjonalitet, GPUen i wii u har mer til felles med xbone enn 360 og cpuen er langt fra så svak som enkelte skal ha det til.
Lenke til kommentar

Ja, jeg er fullstendig enig i at GPUen er mye bedre, men at CPUen ikke er så svak som alle skal ha det til?

Klokkefrekvens er selvfølgelig ikke alt, men når WiiU er tre kjerner klokket til 1,24ghz og Xbox er tre kjerner klokket til 3,2 Ghz (begge er forøvrig IBM PowerPC CPU'er, men forskjellige generasjoner), vil jeg kalle det en særdeles svak CPU.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Ja, jeg er fullstendig enig i at GPUen er mye bedre, men at CPUen ikke er så svak som alle skal ha det til?

Klokkefrekvens er selvfølgelig ikke alt, men når WiiU er tre kjerner klokket til 1,24ghz og Xbox er tre kjerner klokket til 3,2 Ghz (begge er forøvrig IBM PowerPC CPU'er, men forskjellige generasjoner), vil jeg kalle det en særdeles svak CPU.

Xbox sin CPU har en veldig lang pipeline (over 20 steg,) Wii U sin CPU har en rimelig kort pipeline (under 10 steg.) Dette betyr i praksis at Wii U sin CPU i gjennomsnitt får gjort unna langt flere instruksjoner per puls (mener å huske det var snakk om bortimot tre ganger så høy IPC over 360,) unntaket er når man utfører SIMD-operasjoner der Xbox 360 har en betydelig fordel takket være mer kapable instruksjonssett mens Wii U har lav latency mot GPU som er langt bedre egnet for SIMD-operasjoner uansett.

Lenke til kommentar

WiiU har fortsatt et litt labert spillutvalg i forhold til forgjengerne, så er det da så rart at den selger dårlig? Bare vent du, du har en del ord å svelge om 1 år. Hw i WiiU er bra nok, hva er det å klage over?

Lenke til kommentar

Hadde bare Nintendo hatt noe annet enn IBM sin POWERPC søppel CPU, så kan jeg med 100% sikkerhet si at det hadde vært langt flere spill til den.

"du har en del ord å svelge om 1 år"

Dette hørte jeg for ca 1år siden, vente one more year?

Lenke til kommentar

Hadde bare Nintendo hatt noe annet enn IBM sin POWERPC søppel CPU, så kan jeg med 100% sikkerhet si at det hadde vært langt flere spill til den.

"du har en del ord å svelge om 1 år"

Dette hørte jeg for ca 1år siden, vente one more year?

Nå kan vi vel med ganske stor sikkerhet at du ikke har peiling på hva som er søppel CPU og ikke. Du eier ikke diskusjonsevne.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet, hvorfor tror du alle har byttet til x86? til og med Apple gjorde det for mange år siden. Men på en måte skjønner jeg valget til Nintendo med tanke på gamle spill til Wii, hadde det vært x86 nå så hadde ikke Wii spill funket på WiiU.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Det er ingen hemmelighet, hvorfor tror du alle har byttet til x86? til og med Apple gjorde det for mange år siden. Men på en måte skjønner jeg valget til Nintendo med tanke på gamle spill til Wii, hadde det vært x86 nå så hadde ikke Wii spill funket på WiiU.

Apple byttet til Intel fordi det var billigere og ga bedre ytelse per watt, IBM hadde løsninger som var kraftigere enn Core 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...