Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Halloen godtfolk i vårt flotte forum. Tråden handler som det står i emnet; drapstrusler i media, oppfordret av politikere. Det mest relevante idag er Snowden lekasjene, og hvor endel politikere og andre høyt oppe i systemet har direkte truet om å få Snowden drept. For dem som har følgt med på lekasjene i media siden Wikileaks begynte å lekke dokumentene fra USA, er dette en hverdagskost for dem som bedriver denne typen aktivitet, men hvordan reagerer egentlig dere på at toppolitikere går ut med drapstrusler? Jeg trodde også politikere skulle følge nasjonale lover - så vel som internasjonale lover? Det å true vil jeg faktisk tro er imot internasjonale lover. Her er ett av sitatene RT har sitert: We would end it very quickly... Just casually walking on the streets of Moscow, coming back from buying his groceries. Going back to his flat and he is casually poked by a passerby. He thinks nothing of it at the time starts to feel a little woozy and thinks it’s a parasite from the local water. He goes home very innocently and next thing you know he dies in the shower. Hva er deres reaksjoner, og tror dere slike uttalelser ville blitt akseptert i Norge, eller Europa for den slags skyld? Til og med Russland har lover imot dette! http://rt.com/news/snowden-russian-police-help-967/ Endret 21. januar 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Akkurat dette ville nok ikke blitt akseptert i Norge, men sammtidig så ser vi jo fra tid til annen at det fks. synges om å utøve vold mot politiske meningsmotstandere osv. Disse befinner seg ofte på "feil" side så da blir det gjerne ikke noe mer ut av det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Akkurat dette ville nok ikke blitt akseptert i Norge, men sammtidig så ser vi jo fra tid til annen at det fks. synges om å utøve vold mot politiske meningsmotstandere osv. Disse befinner seg ofte på "feil" side så da blir det gjerne ikke noe mer ut av det. Det er da ikke direkte politikere, men det blir jo som å oppfordre til vold, noe som er ulovlig. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det er kriminelle i ett land som utdøver dødsstraff. Jeg ser ikke problemet med at noen mener at dem burde få det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det er kriminelle i ett land som utdøver dødsstraff. Jeg ser ikke problemet med at noen mener at dem burde få det. Slik jeg har forstått meg på dødstraff så har dem ikke lov å henrette uten at personene har begått drap, noe ingen av lekkerne har gjort. Hva er galt med å lekke sannheten til verden? Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det er da masse tilfeller der det er ille å lekke "sannheten" til verden. Forsvarshemmeligheter er en åpenbar ting, personopplysninger osv. en annen. Bare fordi noe er sant betyr det ikke at alle skal vite om det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det er kriminelle i ett land som utdøver dødsstraff. Jeg ser ikke problemet med at noen mener at dem burde få det. Å myrde folk er ikke det samme som dødstraff. AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Det er da masse tilfeller der det er ille å lekke "sannheten" til verden. Forsvarshemmeligheter er en åpenbar ting, personopplysninger osv. en annen. Bare fordi noe er sant betyr det ikke at alle skal vite om det. Absolutt, noe bør ikke opplyses, men det Manning og Snowden har opplyst mener jeg offentligheten bør vite om. Manning har opplyst at USA faktisk står bak mye flere drap i Irak enn det først antatt. Manning har også bevist at det har skjedd vanvittige overgrep ovenfor det Irakiske folk. Snowden har bevist at USA, sammen med bl.a Norge har begått overtramp når det kommer til digital overvåking, og at dem begår ulovlige handlinger, ved å hacke seg inn på PCer verden over, han har også bevist at NSA begår større overtramp som å loggføre all aktivitet av telekommunikasjon. Å myrde folk er ikke det samme som dødstraff. AtW Stemmer veldig godt det! Endret 22. januar 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det er kriminelle i ett land som utdøver dødsstraff. Jeg ser ikke problemet med at noen mener at dem burde få det. Slik jeg har forstått meg på dødstraff så har dem ikke lov å henrette uten at personene har begått drap, noe ingen av lekkerne har gjort. Hva er galt med å lekke sannheten til verden? Nå er Bob Becket om jeg ikke husker helt feil ikkje politiker men politisk kommentator. Hva er galt med å leke etterretning til verden? Det er landsforæderi Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 *Hva er galt med å leke etterretning til verden? Det er landsforæderi Lekkasjene viser også at det begås lovbrudd, er man ikke også pålagt og melde i fra om det? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 *Hva er galt med å leke etterretning til verden? Det er landsforæderi Lekkasjene viser også at det begås lovbrudd, er man ikke også pålagt og melde i fra om det? Ikke til avisen nei. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Ikke til avisen nei. Når ordensmakten begår lovbrudd, hvem melder man i fra til? Jo, folket, som i bunn og grunn er ordensmakten sin arbeidsgiver. Endret 24. januar 2014 av esoteric 1 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ikke til avisen nei. Når ordensmakten begår lovbrudd, hvem melder man i fra til? Jo, folket, som i bunn og grunn er ordensmakten sin arbeidsgiver. Nå er strengt tatt ikke etterretningstjenester ordensmakter men informasjonskilder. Det skal derfor være mulig å rapportere dette andre steder enn til media. Det er også brudd på taushetsplitkten dem har. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Nå er strengt tatt ikke etterretningstjenester ordensmakter men informasjonskilder. Det skal derfor være mulig å rapportere dette andre steder enn til media. Det er også brudd på taushetsplitkten dem har. NSA er da virkelig en del av ordensmakta i USA, de er nesten definisjonen av ordensmakta. Og vet ikke helt hvem du mener dette skulle blitt rapportert inn til. NSA Police Officers Help protect those who keep our Nation safe with a career in Security at NSA. NSA has an ongoing requirement for personnel to serve as NSA Police Officers on its complexes in and around Fort Meade, Maryland. Qualified individuals are encouraged to apply for these positions offering exceptional training and the opportunity to serve your country as an employee of one of the most unique and respected agencies in the federal government. Security professionals with NSA perform functions in support of NSA's mission, assets, personnel, and facilities. Primary responsibilities include: Counter-terrorism and force protection Asset protection Pedestrian and vehicular access control Response and mitigation of security, medical, and fire emergencies Critical incident management Enforcement of laws and regulations relative to the protection of NSA assets Vehicle, facility, and material security inspections Firearms training and range management Patrol of NSA property Endret 24. januar 2014 av esoteric Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå