Gå til innhold

Hvilke forsterker til Klipsch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe med mørk lydsignatur, ettersom horna til klpisch kan oppleves noe lyse i toppen.

Forøvrig er det jo en eeevig diskusjon om hva som passer til hva, spør du på avforum, får du svar at yamaha er en klassisk vinner, jeg gikk innom soundgarden som selger klipsch han anbef det absolutt ikke.

Men merker som ofte faktisk ble anbef på nett når jeg leita etter forsterker til mine rf-82 var yamaha og marantz, jeg endte opp med yamaha og rør forsterker til slutt..

Går du for rent stereo opsett hadde jeg sett på denne: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46302824

Skal du ha surround ville jeg sett på noe brukt, da du rett og slett får så mye mer lyd for pengene f.x; http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45950395&searchQuery=yamaha

Lenke til kommentar

Om jeg evt på senere tidspunkt skal ha basskasse, må jeg da ha surroundreciever?

Det kommer an på forsterkeren. Noen har inngang for Pre out til Subwoofer, men de fleste stereoer har vel ikke inngang for sub.

Står det 2.1 så betyr .1 at den har utgang for subwoofer... her fra Surround.no så ser du at de fleste Yamaha stereoene med unntak av den billigste har utgang til subwoofer.

Selvom Klipsch er lette å drive, så ville jeg spart til en av de forsterkere som har litt krefter. Jeg selv har en egen regel der jeg minst vil ha 100watt uavhengig av hvilke höytalere jeg har. Det er forskjell fra forsterker til forsterker hvor mange watt de egentlig har på papiret også.

http://www.surround.no/Produkter/Forsterkere/Stereo/Yamaha.aspx

Jeg har også hört at Rörforsterkere som han over her foreslår passer bra til höytalere som Klipsch som har horn. Men det krever at man er litt praktisk anlagt og kan mekke litt, for rör må av og til byttes og litt justering kreves. Så jeg personlig ville ikke valgt rör om jeg ikke fikk en god garantiavtale fra butikk....

Så er du interessert i å mekke litt og villig til å kjöpe brukt så er det greit med feks Music Angel. Om du ikke er interessert i å mekke ville jeg valgt feks Yamaha eller Marantz.

Dersom du skulle velge en surroundforsterker, så ville jeg anbefalt deg å kjöpe feks en Yamaha som minst har PRE OUT til fronter og senter. De fleste Yamaha hjemmekinoer med unntak av de rimeligste har PRE OUT til Stereo og surround.

Dette vil koste litt mer enn en stereoforsterker fordi du da må investere i effekt til Fronter Stereo. Min erfaring er at hjemmekinoforsterkere uten effekt er dårlige/tamme greier dersom du skal spille musikk... en hjemmekino forsterker har som regel små forsterkere som skal gjöre hele jobben, de er först og fremst laget for å spille greit på film, mens musikk er som regel er en stereoforsterker eller effektforsterkere meget gode på å spille bra....

Mens Stereo som regel dersom du kjöper en med greie watt fint kan spille av musikk på en slik måte som gjör en fornöyd.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...