Gå til innhold

Hvilke specs er best?

Anbefalte innlegg

Hvilke specs er best?

Pris: 10 000,- | Får 1500 kr rabatt altså 8500,- kr

GeForce GT755 SLI, Core i7-4700MQ,16GB RAM,1000GB HDD/SSD(24GB), Intel Centrino Wireless-N 2230,Windows 8 (http://www.komplett.no/lenovo-ideapad-y510p-156-full-hd/783805)

vs

Pris: 8300,- kr
Matt Intel Core i7-4700MQ, 24GB, 256GB SSD + 1TB 7200, GeForce GTX 765M, DVDRW, Intel Wireless-AC 7260, Uten operativsystem
(
http://www.multicom.no/business/Xishan-W355S-15e6-Full-HD-Matt-Intel-Core-i7-4700MQe-24GBe-256GB-SSD-1TB-7200e-GeForce-GTX-765Me-DVDRWe-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c1000042/p10627338)
Mvh
Tim Petter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror den til komplett har bedre speccs, men spørs hvor mye man legger inn i 24GB vs 256GB SSD.

16GB vs 24GB RAM tror jeg ikke du kommer til å merke særlig med forskjell på.

Multicom har heller ikke operativsystem, men personlig ville jeg heller fått en data uten operativsystem enn med Windows 8. De reklamerer også prisene sine uten mva/merverdiavgift.

GT755 SLI får cirka 20% bedre benchmark scores over GTX 765M.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

Jeg personelig ville tatt den fra multicom.

Bedre kjøling 1 , større batteri, støtter 802.11 ac, større plass på ssd og bedre chipset - HM87.

1

Det er bedre å ha kjølingen bak pc, større luftinntak = bedre kjøling.

Endret av Ekvitar
Lenke til kommentar

Tenkte å bruke den til skole i tillegg og da syntes jeg Lenovo`en virket greiere. Vil jeg gjerne ha noe som i det minste virker litt solid og ser litt penere ut. Multicom bruker jo mye plast på designet ettersom at de satser mest på innmaten. Tastaturet på Lenovo`n syntes jeg også så veldig behagelig ut.

Lenke til kommentar

OBSOBS! Prisen på den fra multicom som sagt over et uten moms. Momsen er vel på 25% (?) så da blir prisen 10375 (25%). Vet ikke budsjettet ditt, men personlig ville jeg gått for MSI maskin. Brukt en selv og er superfornøyd med de, men av de du har valgt over hadde jeg gått for den fra komplett pga byggekvalitet.

Den fra komplett har større SSD noe som er litt synd, men tror du skal få plass til Windows 7 på 24 GB (?)

Lenke til kommentar

OBSOBS! Prisen på den fra multicom som sagt over et uten moms. Momsen er vel på 25% (?) så da blir prisen 10375 (25%). Vet ikke budsjettet ditt, men personlig ville jeg gått for MSI maskin. Brukt en selv og er superfornøyd med de, men av de du har valgt over hadde jeg gått for den fra komplett pga byggekvalitet.

Den fra komplett har større SSD noe som er litt synd, men tror du skal få plass til Windows 7 på 24 GB (?)

Du får ikke mulighet til å installere noe valgfritt på den 24GB SSDn i komplett maskinen.

Nå er dog Multicom maskinen en del dyrere enn den fra Komplett da prisen er eks mva. Dette betyr at du må legge på 25%

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte å bruke den til skole i tillegg og da syntes jeg Lenovo`en virket greiere. Vil jeg gjerne ha noe som i det minste virker litt solid og ser litt penere ut. Multicom bruker jo mye plast på designet ettersom at de satser mest på innmaten. Tastaturet på Lenovo`n syntes jeg også så veldig behagelig ut.

jeg er enig med deg. Det er en fordel å ha en solid pc når du skal bruken til skole bruk, man frakter den med seg hverdag og det blir slitasje av det.

Kjøp deg Lenovo og bli fornøyd, det er en fin og solid pc.

Endret av Ekvitar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...