Gå til innhold

Nå får ingen kalle seg "candy"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel så lenge de ikke hindrer andre ærlige selskaper å bruke det i navnet på ett spill/app så ser jeg kun på det som utelukkende positivt. Når man søker i Play Store så skal du se at det e flust av rippoffs av populære apps som kun er ute etter å melke penger fra folk som trykker feil.* :)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet kan man ikke registrere navn som allerede er universelle uttrykk, for eksempel Candy. Jeg kan ikke helt forstå at dette kan ha rettskraft dersom noen med tilstrekkelig økonomisk muskel går rettens vei og ber retten slå fast at registreringen ikke er i henhold til regelverket og dermed ugyldig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her blir det mange plateselskap og artister som må bytte navn, og ikke minst album og singler.

http://www.discogs.com/search/?q=candy

Og ikke minst alle mennesker som faktisk har "Candy" til fornavn og etternavn.

Jeg syns det er rart et ord som for det første er et vanlig ord, og for det andre, utallige aktører allerede bruker som et varemerke kan godkjennes eksplusivt for en helt ny aktør, spessielt når så mange har brukt ordet lenge.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt bak mål, og jeg håper da inderlig at noen går rettens vei for å få det annulert. Det at de også har tatt copyright utenfor programvaremarkedet snakker jo også for at de ikke kommer til å holde ord når det kommer til å la andre bruke ordet i legetim setting.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...