Sofie00 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Å putte denne tråden i maskinen fungerer ikke var jo helt feil, men fant ikke noe annet som passet. Så for litt over en uke siden fikk jeg min macbook pro 13 tommer med retina, jeg bestilte den fra expert. Denne macen skal visst ha 7 timer batteritid om du bruker den til vanlig surfing på nett osv, men min mac varer bare i litt rundt 2 timer! Jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har ikke lastet ned noe som skulle være gærent. Bare vanlige ting som spotify, skype osv.. Hva skal jeg gjøre? Burde jeg levere den inn, eller kan det være en grunn til at batteritiden er så kort? Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Trykk på Eplemerket øverst til venstre, så "about this mac", "more info", "System Report" også "Power" under "Hardware". Kopier og lim inn her. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ikke helt det jeg så etter. I kolonnen til venstre i det vinduet du hentet infoen ovenfor, så trykk pil ned på "Hardware" om ikke allerede gjort, og velg "Power". Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Å, er veldig lite teknisk, men trykket på hardware raid og da kom dette opp: This system doesn't contain any supported hardware RAID devices. If you installed hardware RAID devices, make sure you installed them properly. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Finner ikke "Power" eller "Strøm"? Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Fant strømstyring og da fikk jeg opp dette: Modellinformasjon: Serienummer: D863391W0HKF955AT Produsent: SMP Enhetsnavn: bq20z451 Pack Lot Code: 0 PCB Lot Code: 0 Firmwareversjon: 511 Maskinvarerevisjon: 000a Cellerevisjon: 1169 Informasjon om ladenivå: Gjenværende strøm (mAh): 1883 Fulladet: Nei Lader: Nei Full ladekapasitet (mAh): 6603 Informasjon om tilstand: Syklusantall: 10 Tilstand: Normal Batteri installert: Ja Ampere (mA): -2046 Volt (mV): 10889Strøminnstillinger for system: Strøm: Dvaleinnstilling for system (minutter): 10 Dvaleinnstilling for harddisk (minutter): 10 Dvaleinnstilling for skjerm (minutter): 10 Våkne ved endring i strømtilførsel: Nei Våkne når skjermen åpnes: Ja Våkne ved LAN-kontakt: Ja AutoPowerOff Delay: 14400 AutoPowerOff Enabled: 1 DarkWakeBackgroundTasks: 1 Skjermdvale demper lysstyrke: Ja PrioritizeNetworkReachabilityOverSleep: 0 Standby Delay: 4200 Standby Enabled: 1 Batteristrøm: Dvaleinnstilling for system (minutter): 10 Dvaleinnstilling for harddisk (minutter): 10 Dvaleinnstilling for skjerm (minutter): 2 Våkne ved endring i strømtilførsel: Nei Våkne når skjermen åpnes: Ja AutoPowerOff Delay: 14400 AutoPowerOff Enabled: 1 Nåværende strømkilde: Ja DarkWakeBackgroundTasks: 0 Skjermdvale demper lysstyrke: Ja Reduser lysstyrke: Ja Standby Delay: 4200 Standby Enabled: 1Maskinvarekonfigurasjon: UPS installert: NeiVekselstrømladerinfo: Tilkoblet: Nei Lader: Nei Lenke til kommentar
arsenalfan Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 På norsk er det strømstyring. Ligger tredje nederst under maskinvare. Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 flott, da tror jeg jeg fant den riktige:) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Kopierte du teksten når batteriet var fulladet? Dersom ja så er kapasiteten på ditt batteri 1883 imot 6603 som er maks. Altså batteriet har mistet 70% av sin totale kapasitet siden da det var nytt. Eneste å gjøre her er å kjøpe nytt batteri. Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Nei, kopierte ikke teksten når den var fulladet. Ellers takk for svar:) skal sjekke når den er fulladet Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Å putte denne tråden i maskinen fungerer ikke var jo helt feil, men fant ikke noe annet som passet. Flyttet tråden til Mac-kategorien + endret tittel Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Macen er vel helt ny. Det er bare 10 sykluser på batteriet. Hvis du bruker en annen nettleser enn Safari (som for eksempel Chrome), trekker det veldig mye strøm. Hvis du gjør andre ting enn å bare surfe på internett med maskinen, trekker det også en del strøm. Hvis du har skjermen på full lysstyrke, trekker det også en del strøm. Å få 7 timer batteritid på maskinen, er under optimale forhold. Endret 25. januar 2014 av johanf 1 Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Å putte denne tråden i maskinen fungerer ikke var jo helt feil, men fant ikke noe annet som passet. Flyttet tråden til Mac-kategorien + endret tittel Flott, tusen takk:) Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Macen er vel helt ny. Det er bare 10 sykluser på batteriet. Hvis du bruker en annen nettleser enn Safari (som for eksempel Chrome), trekker det veldig mye strøm. Hvis du gjør andre ting enn å bare surfe på internett med maskinen, trekker det også en del strøm. Hvis du har skjermen på full lysstyrke, trekker det også en del strøm. Å få 7 timer batteritid på maskinen, er under optimale forhold. åjaa, okei. Trodde at 7 timer var under vanlig sørfing,og tenkte ikke på at det at jeg hadde den lyseste lystyrken sikkert trakk en del strøm. Bruker også mozilla firefox til netflix så det kan hende det også trekker. Takk for svar:) Endret 27. januar 2014 av Sofie00 Lenke til kommentar
Micko Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Åpne Aktivitetsmonitor, som du kan finne i Verktøy-mappen i Programmer. Trykk så på Strøm-fanen, og se hvilke apps som har høyt strømforbruk. Det kan være et program som kjører i bakgrunnen som du ikke er klar over. Creative Cloud fra Adobe er et eksempel på et program som drar unødvendig mye strøm kun ved å være åpen, uten noen spesiell oppgave. Lenke til kommentar
Sofie00 Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Fant frem til aktivitetsmonitoren, men fant ikke noe strømfane. Hehe, er ikke så veldig god til så mye annet en å se på netflix med denne macen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå