Gå til innhold

Mystisk stein dukket opp på Mars

johome

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tvilsomt, en meteoritt vil ha for høy fart til å bare legge seg ned sånn, den ville lagd ett krater.

Kan i teorien ha laget ett krater ett stykke unna, og denne steinen ble slynget bort, men høres rart ut om ikke NASA hadde vist om det. Uansett ville jeg antatt at det skjedde mer enn 1 stein som la seg, det burde vel regnet småstein i tilegg

Lenke til kommentar

Tvilsomt, en meteoritt vil ha for høy fart til å bare legge seg ned sånn, den ville lagd ett krater.

Kan i teorien ha laget ett krater ett stykke unna, og denne steinen ble slynget bort, men høres rart ut om ikke NASA hadde vist om det. Uansett ville jeg antatt at det skjedde mer enn 1 stein som la seg, det burde vel regnet småstein i tilegg

Grunnen til at jeg skrev innlegget er fordi jeg nylig så en episode fra "Wonders of the Solar System", hvor de nettopp viste helt fine stener som lå pent på overflaten pga meteoritter som enten hadde gått i oppløsning i atmosfæren eller som hadde krasjet i planeter som ikke hadde atmosfære og bitene hadde landet i små biter over et stort område rundt krateret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...