XmasB Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Two Brothers var en favoritt hos meg. Last of Us var høyt oppe, men var for mye on-rails til å nå helt opp. Savnet også egne valg i spillet, da jeg flere steder syntes det var kunstig å skulle ta de opplagte "valgene" (det eneste som fikk storyen videre). Tomb Raider var året positive overraskelse. Koste meg mye med det. Og det tror jeg var de spillene fikk fullføre i år. SimCity SimTown var årets skuffelse for min del. Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Last of US pga veldig bra story, og gode characters. Tomb Raider var også veldig bra, men ikke balansert nok gameplay, blir plutselig veldig mye "tvunget" action mot slutten, hvor du ikke kan gjøre ting stealthy. Lenke til kommentar
Big aim Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) [...] SimCity SimTown var årets skuffelse for min del. Yup, sant det. Jeg skjønner imidlertid begrunnelsen med å sette prosessoren på en dypere nedenfra og opp simulasjon, istedet for en utvannet simulasjon på et større kart. Skap en by med "500.000"++ innbyggere (tusenvis av agenter) og du skjønner fort at de prioriterte en dypere / ny "bottom-up" approach fremfor større kart med en "top-down" simulering fra noe ala et regneark. Personlig digger jeg estetikken i SimCity. Skape skjønne byer fra ingenting - som tross alt må samarbeide gitt begrensede kart. Zoome ned på bakkenivå og se simulasjonen utfolde seg i all sin prakt. Med visse begrensninger selvsagt. Simmene tar første og beste hus på vei hjem fra jobb, men igjen de er nettop agenter. Akkurat som resten av simulasjonen. Vann, strøm, kloakk, busser etc. - simuleres indivuelt og skaper helheten - på en måte jeg ikke har sett i noe spill tideligere. I så måte er SimCity et friskt pust, og gitt alle patchene, trolig et av årets mest undervurderte spill Får håpe EA forstår dette selv - og setter Maxis på "SimCity 6" om noen år. Endret 22. januar 2014 av Big aim Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 The Last of Us trakk det lengste strået....tett etterfulgt av Tomb Raider. Lenke til kommentar
Galen Absalom Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Enemy Within? Er jo en DLC, som til nød kan kalles en expansion. Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ble EU4 på meg. *Imperialist high five* Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Gone Home Kanskje ikke det spillet som jeg kommer til å spille igjen, men det var bare noe med atmosphæren og måten historien ble framstilt på som traff meg 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ble EU4 på meg. *Imperialist high five* Det spanske imperiet kontrollerer per 1570 Iberia-sans-Portugal(lojal alliert), mesteparten av Frankrike, som vi delte med våre gode venner i Burgund, sør-Italia og store deler av den nye verden. *joins high five* Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Har ikke sansen for blandingen mellom en ferdigutfylt liste og et felt for fritekst. De fleste vil bla igjennom listen først, og hvis det er et spill der de synes er all right velger de det. Dermed er det kraftig forskyvning i stemmetall i retning spillene dere i gamer.no mener fortjener å være på listen. Det er ulike løsninger som hadde gitt et bedre resultat. Man kunne hatt kun tekstfeltet, og dermed tvunget oss til å virkelig tenke igjennom hva man ønsker å stemme på. En annen mulighet er å rett og slett fjerne fritekstfeltet og akseptere at man får et begrenset utvalg. Kanskje den beste løsningen er en kombinasjon, der det først er en innledende runde med fritekstavstemming, og deretter en avstemming mellom "finalistene". Forøvrig valgte jeg den enkle løsningen, og bladde i listen til jeg fant noe interessant: Rayman Legends. 1 Lenke til kommentar
Diztar Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Ni No Kuni er nok på min førsteplass. Tett etterfulgt er Zelda: A Link Between Worlds, Rayman Legends og Super Mario 3D World Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Som eneste konsollspill jeg spilte, er jeg veldig fornøyd med at GTA V ikke skuffet (tvertimot overgikk forventingene) Ser frem til å spille det i 2560x1440, 60 fps og Anti-aliasing. Bioshock infinite må ha vært den største skuffelsen. Lenke til kommentar
reyh Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 (endret) Likte A Link Between Worlds, Teslagrad, Ducktales Remastered og AoE 2 HD+The Forgotten. Skulle gjerne anskaffet meg The Legend of Zelda: The Wind Waker og Super Mario 3D World, men har ikke WiiU.. :\ Foretrekker retro spill og ellers andre simple spill. De nyeste spillene interesserer meg veldig lite. Så fram til Aliens: Colonial Marines og SimCity, men ble veldig skuffet. Liste over årets spill til de som trenger det: http://en.wikipedia.org/wiki/2013_in_video_gaming Endret 27. januar 2014 av reyh Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Det ble path of exile på meg. En utrolig bra oppfølger til Diablo 2, lord of destruction. Lenke til kommentar
NikkeNakkeNei Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Jeg stemte GTA V, da det er fjorårets spill som jeg hadde det mest moro med (og fortsatt har innimellom), men The Last of Us og Beyond: Two Souls kommer også høyt opp på listen. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Følte vel egentlig ikke 2013 var helt på høyden spillmessig, så stemte Enemy Within. Likte forsåvidt også The Last of Us, Ni no Kuni, Tomb Raider og BioShock Infinite, men det var ingen av dem jeg umiddelbarte følte for å spille om igjen, eller for den saks skyld i overskuelig fremtid. Super Mario 3D World og Brothers kunne vært aktuelle kandidater, men jeg har ikke spilt dem. Lenke til kommentar
Lore Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ble Wargame Airland Battle for min del. Vurderte å avinnstallere det en periode fordi jeg bare tenkte på det spillet selv mens jeg holdt på med helt andre ting. Noen spill er så bra at du må tvinge deg selv til å slutte med de før de sluker deg. Lenke til kommentar
Jedi Jordal Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Som pokemon fan i pver 10 år var valget over årets beste spill 2013 veldig veldig enkelt. Pokemon X/Y et det beste pokemon spillet diden Ruby/Sapphire det er rett og slett bare en fantastisk deilig spillopplevelse fra start til slutt. Utrolig god kvalitet på de nye pokemonene, en fantastisk verden, en interessant historie, fin grafikk og nydelig musikk dette lover veldig godtfor ffremtiden :-) Så nå GameFreak kan dere lage remake av Ruby/Sapphire/Emerald please! :-) Lenke til kommentar
Zahl Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Ni No Kuni er nok på min førsteplass. Samme her. Som en annen sa på forumet her en plass: Makan til koselig spill!Er på min andre gjennomspilling nå og det er fortsatt like bra. Last of Us på en soleklar andreplass for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå