sTiAn** Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har satt i nytt hovedkort (MSI KT6 delta) og prosessor (xp1800+) i mitt gamle kabinett, hadde en 350mhz prosessor før...men nå så vil den ikke starte mer, skjer absolutt ingen ting når jeg skrur den på.. kan det være att strømforsyningen ikke greier å dra igang greia? den er på 230W..... :oops: Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 For mange skruefester under hovedkort? Som gjør at det blir en kortsluttning men HK-starter ikke opp pga. den sjekker alle krester først for å hindre at HK går til dunn dass. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Kan meget vel være for dårlig strømforsyning. Antall watt sier ikke alt, det som betyr noe er hvor mye strøm du har på 12V. Gammel maskin er designet for mye støm på 5V og heller lite på 12V, nå trengs mye strøm på 12V. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 når du skur på poweret bak på strømforskyningen (hvis du har en slik knapp da, ikke alle power supplies har det). lyser det et grønt lys på hovedkortet ditt (en diode). hvis ikke er det noe seriøst galt der ja. kan tyde på at hovedkortet er gått til dunders Lenke til kommentar
sTiAn** Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 er ikke knapp bak på strømforsyningen.....absolutt ingen ting som skjer når jeg setter i strømmen, eller trykker på power knappen foran.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 men åpne opp kabinettet, og sett inn power ledningen, lyser det en grønn diode på hovedkortet? Lenke til kommentar
sTiAn** Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 ehh.. er ikke noen dioder på hovedkortet... ?? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 merkelig, på de fleste hovedkort så skal det være en diode(et eller annet lys av no slag) som skal lyse når poweret er slått på for og signalisere at hovedkortet får strøm. Lenke til kommentar
sTiAn** Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 sitter i kabinettet de diodene, men jeg får jo ikke no lys i de, siden att jeg ikke får no liv i strømforsyningen.. skjønner ikke no jeg.. skal teste med en annen psu seinere..... Lenke til kommentar
thorman Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 absolutt ingen ting som skjer når jeg setter i strømmen, eller trykker på power knappen foran. Hvis absolutt ingenting skjer, så tror jeg du har feilkoblet noe. Selv om PSU er svak så burde du klare å starte opp. At det hverken lyser eller piper er rart. Prøv å bytte om ledningene til Led, powerknappen osv (nedre høyre hjørne), det er fort gjort å koble feil der. PS. les manualen Edit: Og for å være sikker, ikke sett opp allt. Kun en HD og en Rom pga PSU'en, vent med å sette i alle brennere, dvd, hd'er osv. Eneste prob med en 230w er at den ikke kan drive for mange enheter. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 har akkurat samme problem med min maskin..... Men når jeg prøver å starte PC`en, så blinker Power LED`en + lysene på tastaturet i 1 millisekund.... Men maskinen nekter å starte..... Lenke til kommentar
sTiAn** Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 skjønner fortsatt ingen ting jeg....... Har nå endelig fått strøm på pc'n (plugget powerknappen til reset på HK..??), men jeg kommer ikke så mye lenger, har nå lys i power på kabinettet, vifta på CPU'n starter, og lyset på dvd-brenner'n lyser (lyser hele tiden?) men skjermen skrur seg ikke på! og det piper heller ikke...høres ikke ut som om harddiskene begynner å snurre heller.. Noen som har noen ideèr om hva det kan være? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå