Mothorax Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hei. Min gamle Samsung NP700G7A-se har plutselig takket for seg. Det virker som skjermkortet har tatt kvelden, og det er lite jeg kan gjøre med det selv. Vurderer derfor å kjøpe ny laptop. Jeg reiser fram og tilbake mellom steder i Norge en gang i blant og vil gjerne ha med laptopen å jobbe på, jeg jobber noen ganger freelance med tung grafikk i andre lokaler og har planer om å ta et nettstudie snart. Dvs. at jeg nå er relativt avhengig av å ha en noenlunde kraftig PC som fungerer, og som er mer eller mindre portabel. Derfor havner valget på laptop framfor stasjonær. Det å sende inn Samsungen tar gjerne 4-5 uker før jeg får den igjen. Dette er for lang tid hvis jeg har et freelance-oppdrag eller skal henge med i nettstudiet. Derfor vurderer jeg Alienware 17, mye pga deres tilbud om "service neste arbeidsdag" da en tekniker kan komme og fikse problemet allerede neste dag, og så er forhåpentligvis problemet med PCen borte. Jobber med småtung 3D og animasjonsprogrammer, samtidig som jeg liker å spille spill nå og da. Derfor virker Alienware som et ok valg. Problemet er kanskje det at en betaler litt for designet og merkevaren. Allikevel er "service neste arbeidsdag" en sikkerhet jeg helst må ha akkurat nå. Det jeg lurer på: Finnes det andre laptop-leverandører som tilbyr lignende service? Har noen gode/dårlige erfaringer med Dell sin Alienware service? Erfaringer med Alienware-maskiner generelt? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Mothorax Skrevet 31. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2014 Only Dell. That's who Ifølge de jeg har snakket med har Alienware-servicen vært veldig bra. De har fått fikset problemet dagen etter uten problemer. De jeg kjenner som har/har hatt Alienware har vært veldig fornøyd med maskinen sin og sier det føles som en kvalitetsmaskin. Muligens noe dyrere enn andre laptoper, men 3 års service dagen etter og 3 års idiotforsikring kan være veldig verdt det, spesielt når en skal jobbe freelance og ta nettstudie der PCen er nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå