MrL Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hei! Er det noen som har forslag til et bra webhotell? Trenger et webhotell som skal brukes til å markedsføre et .no domene for en velkjent aktør, det er derfor svært vesentlig å ha høy oppetid og trafikkkapasitet. Pris er mindre viktig, dette blir betalt av oppdragsgiver. Mye lagringsplass er heller ikke spesielt viktig. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du burde da se på om VPS er tingen for deg. Delte webhotell (shared) og høy oppetid er ofte to ord som ikke passer så bra sammen. Det som hadde vært enda bedre en cloud løsninger...,men vet ikke om det finnes her i Norge en gang. Jeg harr laget et eget system som jeg tilbyr mine kunder, der jeg bruker flere VPS servere fra ulike leverandører, alle servere er replikert (i mitt tilfelle hver time) og DNS failover service som gjør at trafikken automatisk blir "satt over" til neste server på listen om den første går ned. Gir så nær 100% oppetid som mulig, uten at det koster hundretusner av kroner per måned. Uten et slikt oppsett, vil du alltid være eksponert for kortere eller lengre nedetid, ved at enten selve hardwaren/serveren går ned eller nettverksproblemer til datasenteret. (DDoS angrep f.eks) Jeg har drevet med webhosting de siste 15 årene, og bruker kun servere i utlandet. De får så utrolig mye mer for pengene. Men så har jeg aldri hostet sider som er helt avhengig av så lav ping hastighet som mulig da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå