Superfastninja Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Gutt på 17 år som har hatt litt småplager i testiklene over en lengre periode. Det begynte for et par måneder siden, og fikk en sjekk hos legen for et par uker siden. Han kjente på testiklene og fant ingenting galt, ble ikke tatt en ultralyd. Har lest litt at det er normalt med litt smerter i testiklene, men hvis det vedvarer kan det være kreft ? Til informasjon har jeg snakket med min pappa om det, og han ble innlagt på sykehuset i starten av 20 årene med store smerter i testiklene uten at det ble funnet noe. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Kan være klamydia. Sjekk for det, om du ikke har gjort det allerede. Lenke til kommentar
Superfastninja Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Er 100% sikker på at det ikke er klamydia eller noen seksuelt overførbare sykdommer Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ikke godt å si, men ville prøvd å tenkt på om det er i visse stillinger det mer smerte. Og om det motsatte, er noen stillinger som letter på smertene. Eller jevn smerte konstant. Lenke til kommentar
Superfastninja Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Som regel er det værst når jeg våkner, så kommer det litt stikkende smerter inne i mellom hele dagen. Føles litt ubehagelig der nede. Kan muligens ha noe med at jeg kan ha brukt feil såpe i dusjen. Skal ta blodprøve idag for å se om det slår ut noe. Er vel ingen kreft sykdommer som ikke vil slå ut på en blodprøve ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Gå til legen. Legene har mye bedre vurderingsevne enn både oss på forumet og direkte muligheter for observasjon, måle blodverdier, ta prøver osv. Google er heller ikke noen god kilde til informasjon. Søk 10 ganger på en tilfeldig valgt sykdom og deretter på testikler så samler google sammen det den klarer å finne om sammenhenger mellom de to, selv om det ikke er noen sammenheng. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Som regel er det værst når jeg våkner, så kommer det litt stikkende smerter inne i mellom hele dagen. Føles litt ubehagelig der nede. Kan muligens ha noe med at jeg kan ha brukt feil såpe i dusjen. Skal ta blodprøve idag for å se om det slår ut noe. Er vel ingen kreft sykdommer som ikke vil slå ut på en blodprøve ? Kreft på blodprøve gjøres kan vel kun gjøres indirekte (1). De måler x (forskjellige markører avhengig av mistanke) noe som gir en indikasjon. Angående testikkelkreft synes jeg å huske at de målte etter et spesielt protein (+ noe annet), som jeg ikke husker navnet på. Men, husk nå at sjansen for en ung herremann har kreft er usedvanlig liten. Spesielt siden du også har vært på ultralyd. Da er det med rimelig stor sikkerhet ikke kreft i testikkel. Siden du ikke har akutte og intense smerter er det nok heller ikke at testikkelen(e) har vridd seg (det gjør som regel jævla vondt). Det ville også ultralyden "sett". Selv om det er sjeldent for menn generelt, og spesielt yngre og middelaldrende, ble det tatt urinprøve? For å utelukke urinveisinfeksjon f.eks. (1) Synes å huske at jeg leste i høst at noen forskere nå mente de kunne se kreft ut ifra en blodprøve direkte. Men det er sikkert en del år i fremtiden det vil være aktuelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå