Gå til innhold

Overklokking med Cooler Master Hyper 212 Evo


Hellfix

Anbefalte innlegg

Så review av Z87-a HK, og der viser han en TPU knapp på HK som var automatisk overklokking, mener det var for CPU? Da ble den klokket til 4,25Ghz.

Noen som har erfaring med dette?

 

Er det trygt å klokke CPU (i7 4770K) til 4,25Ghz med Cooler Master Hyper 212 Evo? Og er egentlig noen vits? :p

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Uw-dy_I9qJc 5:14 (knappene på HK) Hva er TPU?

 

 

 

 

 

Wops, sorry. Denne tråden burde kanskje vært plassert i Overklokking

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er trygt. Du kan uansett følge med på temperaturen til CPU. Det er ikke en kjøler laget for heftig overclock, men du ødelegger lite om du tester.

 

TPU er noe automatisk OC opplegg. Har så vidt testet det på en Z77 kort fra Asus, og det fungerte helt greit. Maskinen slår seg av og på et par-tre ganger og finner "optimal OC". Du kan tulle med volt og få mer ut av maskinen, men i mitt tilfelle ble multiplier satt av TPU for høy i forhold temp på CPU ved belastning over tid.

Endret av Sovehest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er trygt. Du kan uansett følge med på temperaturen til CPU. Det er ikke en kjøler laget for heftig overclock, men du ødelegger lite om du tester.

 

TPU er noe automatisk OC opplegg. Har så vidt testet det på en Z77 kort fra Asus, og det fungerte helt greit. Maskinen slår seg av og på et par-tre ganger og finner "optimal OC". Du kan tulle med volt og få mer ut av maskinen, men i mitt tilfelle ble multiplier satt av TPU for høy i forhold temp på CPU ved belastning over tid.

Ok, da tror jeg at jeg dropper overklokking til jeg skulle trenge det om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...