Gromle Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Hei. Kjøpte en Samsung Galaxy S4 i vår når den kom ut. I november døde den. Skjermen gikk i svart og den tok ikke lading. Leverte den inn. Grei skuring, det var en garantisak. Fikk den tilbake og samme feil oppsto ca 10 sekunder etter jeg skrudde den på. Leverte den inn på nytt. Fikk den tilbake, denne gangen funket telefonen, men meny, hjem og tilbakeknappen funket ikke. Så leverte den inn nok en gang. Denne gang ble skjerm og hovedkort byttet i følge papirene. Når jeg fikk den tilbake for tredje gang i forrige uke, så fungerte tilsynelatende godt. Men i løpet av helga har den begynt å tulle igjen. Virker som menyknappen lever sitt eget liv. Av til trykker den av seg selv, menyene hopper opp og ned av selv og telefonen vibrerer akkurat som når man trykker på den. Andre ganger funker den overhodet ikke. Mens innimellom funker den faktisk som den skal. Så nå ser det ut til at fjerde tur på verksted står for tur. Men hvor lenge kan de holde på før jeg kan kreve en ny telefon som funker, om jeg kan det? Vet man kan heve kjøpet etter tre ganger med samme feil. Men dette er to forskjellige feil som har oppstått, i beste fall er jo siste feil en følgefeil av første feil. Er ikke ute etter å heve kjøpet, jeg vil bare ha lik telefon som fungerer. Er litt lei av sitte med gamle reservetelefoner når jeg faktisk har en ganske ok telefon..... Endret 21. januar 2014 av Gromle Lenke til kommentar
Quote Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg fant dette her, på ung.no. De henviser til Forbrukerrådet. Oppstår samme feil for tredje gang, noe som ikke er uvanlig med små mobiltelefoner proppfulle av teknologi, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Oppstår det forskjellige typer feil med telefonen fire ganger eller mer, kan du også heve kjøpet. Amobil.no sier også det samme: - Du kan også heve kjøpet om du opplever forskjellige feil minst fire ganger. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Vel de tar feil. Det står ingenting i lovverket om 4 gang forskjellig feil. MEN det er riktignok en praksis som utføres hos svært mange forhandlere. Mer eller mindre en bransjestandard. Tips: Ikke krev, men spør heller på en pen måte. Da er sjansen for at du får ny telefon mye større. Men forhandleren har uansett undersøkelsesrett. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Takker. Skal bort i dag å høre hva de sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå