Gå til innhold

Mob. tlf. - Når kan jeg kreve ny ved feil?


Gromle

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte en Samsung Galaxy S4 i vår når den kom ut.

I november døde den. Skjermen gikk i svart og den tok ikke lading.

 

Leverte den inn. Grei skuring, det var en garantisak.

Fikk den tilbake og samme feil oppsto ca 10 sekunder etter jeg skrudde den på.

 

Leverte den inn på nytt. Fikk den tilbake, denne gangen funket telefonen, men meny, hjem og tilbakeknappen funket ikke.

 

Så leverte den inn nok en gang. Denne gang ble skjerm og hovedkort byttet i følge papirene. Når jeg fikk den tilbake for tredje gang i forrige uke, så fungerte tilsynelatende godt.

 

Men i løpet av helga har den begynt å tulle igjen.

Virker som menyknappen lever sitt eget liv. Av til trykker den av seg selv, menyene hopper opp og ned av selv og telefonen vibrerer akkurat som når man trykker på den. Andre ganger funker den overhodet ikke. Mens innimellom funker den faktisk som den skal.

 

Så nå ser det ut til at fjerde tur på verksted står for tur. Men hvor lenge kan de holde på før jeg kan kreve en ny telefon som funker, om jeg kan det?

Vet man kan heve kjøpet etter tre ganger med samme feil. Men dette er to forskjellige feil som har oppstått, i beste fall er jo siste feil en følgefeil av første feil.

 

Er ikke ute etter å heve kjøpet, jeg vil bare ha lik telefon som fungerer. Er litt lei av sitte med gamle reservetelefoner når jeg faktisk har en ganske ok telefon.....

Endret av Gromle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant dette her, på ung.no. De henviser til Forbrukerrådet.

 


  • Oppstår samme feil for tredje gang, noe som ikke er uvanlig med små mobiltelefoner proppfulle av teknologi, har du rett til å heve kjøpet og få pengene tilbake. Oppstår det forskjellige typer feil med telefonen fire ganger eller mer, kan du også heve kjøpet.

 

Amobil.no sier også det samme:

 

 

 

- Du kan også heve kjøpet om du opplever forskjellige feil minst fire ganger.
Lenke til kommentar

Vel de tar feil. Det står ingenting i lovverket om 4 gang forskjellig feil. MEN det er riktignok en praksis som utføres hos svært mange forhandlere. Mer eller mindre en bransjestandard. Tips: Ikke krev, men spør heller på en pen måte. Da er sjansen for at du får ny telefon mye større. Men forhandleren har uansett undersøkelsesrett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...