robertaksland Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Brann i lader/telefon er svært dårlig reklame for produsentene, og de gjør nok alt i sin makt for å unngå dette. Jeg vil anta at de har forsket på ladere som er defekte og som er i fare for å lage brann, og bygget inn logikk som reduserer strømtrekket når det detekteres visse signaturer fra laderen. En slitt kabel vil gjerne kunne trigge disse mekanismene og medføre dette fenomenet. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Tull.Useriøst Strømmen blir ikke ustabil. Ytterste konsekvens av slitasjeskadene du nevner er brudd og/eller vakkelkontakt. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 My point exactly, vaklekontakt kan strømchippen nettopp tolke som ustabil strømstyrke. Som er grunnen til at problemet med sakte lading ofte forsvinner viss man prøver en annen lader. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hadde jeg vært en ladekrets ville jeg stoppet landingen hvis jeg mistenkte vakkelkontakt. Den forsvinner iallfall ikke av å redusere strømtrekket. Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Hadde jeg vært en ladekrets ville jeg stoppet landingen hvis jeg mistenkte vakkelkontakt. Den forsvinner iallfall ikke av å redusere strømtrekket. Hadde jeg skulle programmert ladelogikken hadde jeg gitt en melding på telefonen dersom vakkel-symptomer eller andre symptomer på feil oppsto. Får man opp melding som sier at det er feil på ladestrømmen så vil de fleste ta ut laderen og bytte den, og mange branner ville nok vært spart. Men mobilindustrien vil gjerne ikke ha masse ladere i retur innenfor garantiperioden så de foretrekker vel at noen hus brenner ned i stedet... Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 26. januar 2014 Del Skrevet 26. januar 2014 Slike konspirasjonsteorier kan vi la ligge tror jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå