Gå til innhold

Hva gjør jeg galt??

bart

Anbefalte innlegg

Jeg driver og bygger meg maskin for første gang og mister selvtilliten for hver gang jeg prøver å sette den sammen. Har kjøpt et Asus A7N8X Deluxe hovedkort med en AMB Athlon XP2500+Barton-BOXED prosessor,RAM: TwinMOS DDR 256MB PC3200 400MHz (x2), Seagate 120GB Barracuda harddisk og et Asus V8440 GeForce4 Ti4400 128MB skjermkort....ligger det noen feil i kompontentsammensetningen her??

problemet er at jeg ikke får kontakt med skjermen...Det skal pipe i BIOS under oppstart (?), noe som ikke skjer... Jeg har fått kontakt et par ganger, kommer inn i BIOS og starter på nytt...men da er det svart skjerm igjen...Kan det ha noe med jumperne på hovedkortet å gjøre??

Noen som kan hjelpe en nybegynner?? :)

:o frustrert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg fikk som tips, du har vel ikke satt for mange skrufester under hovedkortet slik at det ikke starter opp. At du har skrudd ned for mange skruer og/eller fester for skruene til HK?

Det er en feil noen nybegynnere gjør.

Åssen man finner ut dette er å løsne på hovedkortet å se under, det skal kun skrus der det er et blankt metall-felt rundt hullet.

Hvis alt dette er riktig vil det tyde på at AGP-porten har tatt kvelden eller skjermkortet.

Lenke til kommentar
Jeg hadde festet mange skruer (9), men alle hadde den blanke rundingen rundt festet du nevnte...håper da ikke AGP-porten eller skjermkortet har tatt kvelden...spart veldig lenge til denne maskina :(

Les manualen, der står det hvor mange skruer du skal bruke.

Du kan også sette ned hastigheten på AGP-porten. Mulig hovedkortet ditt støtter 8x, mens skjermkortet bare støtter 4x.

Lenke til kommentar

Opplevde nøyaktig samme problemet med et Abit NF7 hovedkort og en XP2500. Fikk også tips om å sjekke at jeg ikke hadde brukt for mange skruer å feste hovedkort. Samtlige hull i hovedkortet er jo isolert med den "metall rundingen" så det skulle jo ikke være problemet. Står heller ikke noe i manualen om hvor mange skruer en skal benytte ved festing av HK. (eller gjør det det?)

Jeg sendte CPU og HK i retur, og det viste seg at CPU var gåen.

mvh.

Borknagar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...