Pilkington1232 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Nå som det har blitt så kaldt må vi frem med kjeledressen. Det er første gang jeg skal ri med kjeledress, men er redd den er for glatt. Har ikke termobukse heller, og ullundertøyet mitt går ikke under ridebuksa, så en glatt kjeledress er min eneste mulighet. Noen som har erfaringer med dette? Kjipt å skli av salen! Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg pleier ikke ri med kjeldress, men rir med termobukse og uttenpåbukse og det går helt fint. Men er mange som rir med kjeldress vet jeg så går sikkert greit, litt glattere blir det vel. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 litt glattere enn det du er vandt med ja... men ikke stor fare for å falle av med mindre du rir galopp eller i røft terreng. Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Rir både galopp og i røft terreng skaffa meg thermodressen til høøks, satt like godt som jeg ellers gjør med ridebuksa Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ah:P den er vel spesial laget for å brukes på hesteryggen... jeg brukte en av de refleks termodress fra felleskjøpet...skei av da hesten begynnte å løpe opp ei bakke landa i snøen så landingen var noe dempet. Lenke til kommentar
Katrinese Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 MH sin bukse, er kjempe god.http://www.skoies.no/mountain-horse-polar-breeches-p-2351-c-738.aspx Jeg bruker kun denne med ull under og holder meg varm på de kaldeste dagene. Varmedress har jeg ridd i en gang, og kommer aldri til å gjøre det frivillig igjen Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kjøpe ein liten bit med teppeunderlag som f.eks: http://jysk.no/interior/gulvtepper/teppeunderlag-kastanie-130x190cm Legger du ein bit med dette i salen så sitter du nesten som limt til salen (i sideveis retning). Lenke til kommentar
Pilkington1232 Skrevet 24. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2014 Ah:P den er vel spesial laget for å brukes på hesteryggen... jeg brukte en av de refleks termodress fra felleskjøpet... skei av da hesten begynnte å løpe opp ei bakke landa i snøen så landingen var noe dempet. Ja, det stemmer er den beste kjeledressen jeg har hatt, kunne gått i den til vanlig og Auda! Heldigvis for snøen. Hadde sikkert ikke hatt det så bra om du datt på bar bakke *grøss* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå