Gå til innhold

Sliter med Logitech media tastaur

Anbefalte innlegg

Kjøpte dette tastaturet for ca. ett år siden.

http://www.logitech.com/no-no/product/wireless-touch-keyboard-k400r?crid=26

I det siste har det begynt å fuske. Henger etter, reagerer sent eller reagerer ikke i det hele tatt. Har prøvd å skifte batterier, men det hjelper ikke. Utrolig irriterende når du sitter i sofaen og vil syre pcen.

Er det noen som vet hva som kan være galt? Har ikke mista det i gulvet eller ødelagt det fysisk på andre måter. En kamerat har samme tastaturet og det funker perfekt. Selv om han sitter lenger unna pcen sin enn det jeg gjør.

Hvis jeg ikke kan få fiksa det må jeg kjøpe meg nytt media tastatur, men er usikker på hvilket, alle virker like.

Noen som har prøvd f.eks. dette? Er det mye bedre?

http://www.lefdal.com/product/data/mus-og-tastatur/LTTK820TOUCH/logitech-tradlost-tastatur-med-styreplate-tk820-sort

Sender jo på samme signal (2,4 GHz) og virker ganske like i mine øyne, bortsett fra design. Hvorfor koster dette så mye mer enn det jeg allerede har?

Kom gjerne med tips til hvilke andre jeg kan kjøpe, er åpen for forslag. Eneste krav er at det må være både tastatur og mus i ett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd akkurat det samme med mitt K400. Jeg flyttet USB-mottakeren litt, og koblet fra og til tastaturet på nytt med unifying-programvaren. Etter det har alt fungert strålende. Mest sannsynlig hadde jeg inteferens med annet utstyr.

http://logitech-no-emea.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/38601/section/troubleshoot/crid/404/lt_product_id/10543/tabs/1,3,2,5/cl/no,no

Lenke til kommentar

Har prøvd å koble til tastaturet ved hjelp av unifying programmet.

Kommer inn på veiledningen. Slår tastaturet av og deretter på igjen. Tastaturet kommer på med en gang, men jeg kan ikke "neste" knappen i veiledningen, den er grå.

Virker som at jeg ikke er koblet til unifying programmet, men tastatuet fungerer allikevel. Litt som hvis du kobler til en mus uten software, musa funker, men ikke optimalt.

Er det noe jeg kan gjøre for at unifying skal kjenne igjen tastaturet og la meg fortsette med veiledningen? Har prøvd å bytte usb porter, men det fungerer ikke. Har også prøvd å reinstalere Set point programmet.

Har prøvd å oppdatere softwaren slik at jeg har siste versjon, men det hjelper heller ikke.

Hvis jeg klikker på "avansert" inne i unifying kommer listen over tilkoblede enheter opp. Her står K400. Status på tastaturet veksler mellom "inaktiv" og "aktiv". Indikerer dette bare at tastaturet ikke brukes? Altså ikke trykkes på, eller indikerer det signalet? Det er et lite orange merke som kommer opp år jeg skriver eller beveger musa. Dette fungerer bra, men statusen er uavhenging om jeg bruker tastaturet eller ikke.

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...