Gjest medlem-141789 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 5. Australia, nei da kan jeg like godt bli hjemme? Det er nå fint i Australia da. Mykje sol, flott natur, eksotiske dyr, hyggelige folk mm. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Drit i økonomien (som i beste fall er middelmådig sammenlignet med rersten av værden). Vi er ikke engang i NÆRHETEN av å være verdens rikeste land! Vi må i tillegg gå i ullklær bare for å gå ut, så hva er j det hele tatt bra med Norge? Demokrati? Det vi kaller demokrati her er et kvinnedominert diktatur! Politikere sier at vi bor i "verdens beste land" fordi Norge er et av de mest vellykka samfunnene i menneskets historie og snørrunger som deg burde satt litt mer pris på hva nordmenn har skapt. 6 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 5. Australia, nei da kan jeg like godt bli hjemme? eksotiske dyr De har vel også den største andelen av verdens giftigste dyr også (slanger, edderkopper, etc) Men ja, mye sjarmerende med Australia egentlig, og de hadde tidligere armrom for nærmest klondyke livsstil der det var mulig å jobbe seg opp fra to tomme hender. Men nå virker det mer som et ganske "strengt" samfunn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Du skrev nettopp et elektronisk innlegg på en datamaskin. Ingen politimakt sitter og overvåker/godkjenner innleggene dine, nettilgangen din er ikke sensurert. Du er vitterlig herlig naiv. 1 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvilket land tilbyr bedre løsninger og muligheter for innbyggerene sine? Det er vel fullt mulig å føle seg fattig selv i Norge? Selv om kr. beløpene er høyere, så "måler" man seg jo med omgivelsene. Er du fattig i USA eller India, er du det på et annet nivå, men selve opplevelsen av å leve fra hånd til munn er nok den samme, for de som rammes. Det er mulig å føle seg fattig ja, men sammenlignet med å leve på kuponger for å få mat i USA og rett og slett ikke ha noe støtte i India kan ikke sammenlignes med å være "fattig" i Norge. At det finnes fattige i Norge endrer ikke faktumet at Norge er det beste landet å vokse opp i med tanke på muligheter, støtte og sikkerhetsnett. 3 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 One happy family Hvor mange off. etater hadde denne familie-faren fått på nakken her i landet? Trur jeg kom til 4 (barnevernet, politi, biltilsynet, toll- og avgifts direktoratet) ? og kanskje noen jeg har glemt 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 endrer ikke faktumet at Norge er det beste landet å vokse opp i med tanke på muligheter, støtte og sikkerhetsnett. Det er jeg tvilende til. Det ser sånn ut på overflaten, men pirker man litt ned i materien og statistikk står det vel ikke så bra til rent psyko-sosialt osv. Alt kan ikke måles i kroner & øre. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 endrer ikke faktumet at Norge er det beste landet å vokse opp i med tanke på muligheter, støtte og sikkerhetsnett. Det er jeg tvilende til. Det ser sånn ut på overflaten, men pirker man litt ned i materien og statistikk står det vel ikke så bra til rent psyko-sosialt osv. Alt kan ikke måles i kroner & øre. Jeg snakket heller ikke om lykke, jeg snakket om muligheter og sikkerhet. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Dette er et forum for diskusjon, ikke for meme-spam, et innlegg er fjernet Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 endrer ikke faktumet at Norge er det beste landet å vokse opp i med tanke på muligheter, støtte og sikkerhetsnett. Det er jeg tvilende til. Det ser sånn ut på overflaten, men pirker man litt ned i materien og statistikk står det vel ikke så bra til rent psyko-sosialt osv. Alt kan ikke måles i kroner & øre. Jeg snakket heller ikke om lykke, jeg snakket om muligheter og sikkerhet. Da treffer du jo (utilsiktet) egentlig lignelsen min fra forrige side, om "ZOO" dvs. "sikkerhet" mens lykke er underordnet.. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg snakket heller ikke om lykke, jeg snakket om muligheter og sikkerhet. Da treffer du jo (utilsiktet) egentlig lignelsen min fra forrige side, om "ZOO" dvs. "sikkerhet" mens lykke er underordnet.. Tjah, jeg tror man har såpass bred frihet og mulighet her at dyrehagen er ikke spesielt dekkende. Gitt at lykke er en funksjon av selvrealisering så har nok Norge et av de desidert beste utgangspunktene. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 joda, mye vi kan si om det, og jeg skal ikke vrenge på det i det uendelige. Men vi har vel også en viss tendens til å se saker og ting utfra vår egen tilværelse og samfunn og tro at det er "det beste som finnes" Finnes nyanser i alt. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Finnes nyanser i alt. Helt klart, det blir jo alltid et spørsmål om "best for hvem?" og det er jo helt individuellt for alle. Når det er sagt, tror jeg at generelt, med forbehold om at man har en tilfeldig startposisjon (ulik familiestabilitet/posisjon og økonomisk utgangspunkt), stiller man desidert sterkest her hjemme i forhold til å følge den veien man vil og oppnå noe grad av selvrealisering. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Rampage glemmer at det ikke eksisterer noe slikt som en udefinert tilfeldig startposisjon. Vi har alle en viss startposisjon, men mye avhenger av om man står på selv eller ikke. Dog Norge er landet hvor de som står på skal tråkkes ned av beskattning, og de som er late og/eller talentløse skal løftes opp med "støtte". Slik blir alle like Endret 21. januar 2014 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 One happy family De smiler pent, men se det i lys av trafikksikkerheten også. I Norge døde 191 i trafikken i fjor. Det er 3,75 døde per 100 000 innbyggere. I Thailand dør 38,1 per 100 000 innbyggere per år. Kilde. Hadde vi hatt samme dødsrate her så ville 1943 mennesker dødd hvert år i trafikken. Det er over 10 ganger flere enn i 2013. Så akkurat der er Norge et veldig bra land å bo i, selv om de smiler pent på bildet og det finnes ennå bedre land på trafikksikkerhet. Blant de mest sammenlignbare har vi Sverige, Island og England med litt lavere dødsrate enn oss. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du skrev nettopp et elektronisk innlegg på en datamaskin. Ingen politimakt sitter og overvåker/godkjenner innleggene dine, nettilgangen din er ikke sensurert.Du er vitterlig herlig naiv. Takk for ditt konstruktive bidrag. Kunne du kanskje tatt deg tid til å utdype innlegget ditt, eller føler du at dette er for farlig, grunnet overvåkningen og den åpenbare sensuren vi lever under? 3 Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Rampage glemmer at det ikke eksisterer noe slikt som en udefinert tilfeldig startposisjon. Vi har alle en viss startposisjon, men mye avhenger av om man står på selv eller ikke. Dog Norge er landet hvor de som står på skal tråkkes ned av beskattning, og de som er late og/eller talentløse skal løftes opp med "støtte". Slik blir alle like Med udefinert tilfeldig startposisjon mener jeg at forutsatt at det ikke er definert hvilken familie man blir født til så har Norge mest sannsynligvis det beste utgangspunktet. Hvis du blir født til en fattig alenemor uten sterk familie som jobber i et ekstremt lavlønnet yrke i hvilket som helst land, så står du definitivt sterkest i forhold til å få en god utdannelse og selvrealisering her hjemme. Det handler ikke om "man står på selv" eller ei, det handler om rammeverket man får å jobbe i. Suksess er ikke kun et resultat av hardt arbeid, det er et betinget resultat av forutsetninger og miljø. Nå er det ikke sånn at det er kun "late og kunnskapssløse" som blir trukket opp av støtte. 3 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Drit i økonomien (som i beste fall er middelmådig sammenlignet med rersten av værden). Vi er ikke engang i NÆRHETEN av å være verdens rikeste land! Vi må i tillegg gå i ullklær bare for å gå ut, så hva er j det hele tatt bra med Norge? Demokrati? Det vi kaller demokrati her er et kvinnedominert diktatur! Politikere sier at vi bor i "verdens beste land" fordi Norge er et av de mest vellykka samfunnene i menneskets historie og snørrunger som deg burde satt litt mer pris på hva nordmenn har skapt. Jeg setter pris på det som er positivt, men utenom god økonomi så er det ikke så veldig mye å sette pris på hvis du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg tror det er endel mennesker i denne debatten som ville hatt stort personlig utbytte av å jobbe et halvt år for ideelle organisasjoner i Afrika. 3 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg tror det er endel mennesker i denne debatten som ville hatt stort personlig utbytte av å jobbe et halvt år for ideelle organisasjoner i Afrika.Helt enig. Norge er ikke perfekt, men ta en tur til land uten en fungerende regjering, og se hvor jævlig det faktisk kunne vært. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå