David_T Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hallo, jeg går per dags dato VG 2, restaurant & matfag, og skal utplasseres på kystvakta 3-26 mars. Om de skal ta inn lærlinger, hvordan går dette med personer som er fargeblinde? Er det noen mulighet for dem innenfor kokk på båt? Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Har du problemer med og se tallet på dette bildet? Ved innrykk så blar legen igjen et hefte med slike bilder. Det er testen du må igjennom. Nå vet ikke jeg om du skal kombinere førstegangstjeneste og lærlingetiden da. Lenke til kommentar
David_T Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg kan fint se det står 12 der, om jeg skal ta førstegangstjenesten og lærlingtiden sammen vet jeg ikke, vet ikke hva jeg har lov til, så lenge jeg er fargeblind :/ Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Dette er medisinke spørsmål du må ta med en Lege eller andre medisinsk kvalifiserte i forsvaret og ikke på et diskusjons fora på nett. Hjelper ikke å si at en fyr med navn Zimmer på diskusjon.no sa at det ikke var noe stress Endret 20. januar 2014 av Zimmerh 1 Lenke til kommentar
s0lberg Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg er fargeblind og har vært motormannlærling i kystvakten. Var ingen problem det. Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Hallo, jeg går per dags dato VG 2, restaurant & matfag, og skal utplasseres på kystvakta 3-26 mars. Om de skal ta inn lærlinger, hvordan går dette med personer som er fargeblinde? Er det noen mulighet for dem innenfor kokk på båt? Som S0lberg over påpeker er det avhengig av stillingen du skal ha som avgjør om du kan være fargeblind. F.eks som elektriker kan du ikke være. Kan ikke helt se grunnlaget for at man skal nekte fargeblinde innen matfaget. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Hallo, jeg går per dags dato VG 2, restaurant & matfag, og skal utplasseres på kystvakta 3-26 mars. Om de skal ta inn lærlinger, hvordan går dette med personer som er fargeblinde? Er det noen mulighet for dem innenfor kokk på båt? Som S0lberg over påpeker er det avhengig av stillingen du skal ha som avgjør om du kan være fargeblind. F.eks som elektriker kan du ikke være. Kan ikke helt se grunnlaget for at man skal nekte fargeblinde innen matfaget. Alvorlig talt!!! Du kunne jo risikere å få grønn Stroganoff av en fargeblind kokk. Det hadde jo vore kattastrofe! Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Nå vet ikke jeg hvordan det er nå om dagen, men de 3 årene jeg tjenestegjorde var stroganoffen oftere grønn en brun :-P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Hallo, jeg går per dags dato VG 2, restaurant & matfag, og skal utplasseres på kystvakta 3-26 mars. Om de skal ta inn lærlinger, hvordan går dette med personer som er fargeblinde? Er det noen mulighet for dem innenfor kokk på båt? Som S0lberg over påpeker er det avhengig av stillingen du skal ha som avgjør om du kan være fargeblind. F.eks som elektriker kan du ikke være. Kan ikke helt se grunnlaget for at man skal nekte fargeblinde innen matfaget. Alvorlig talt!!! Du kunne jo risikere å få grønn Stroganoff av en fargeblind kokk. Det hadde jo vore kattastrofe! er vel samme faen hvilken farge den har, smaksløkene går jo ikke istykker fordi om man er fargeblind og så lenge kokken er fornøyd har ikke gutta en shit å klage på uansett Lenke til kommentar
norskgoy Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Alvorlig talt!!! Du kunne jo risikere å få grønn Stroganoff av en fargeblind kokk. Det hadde jo vore kattastrofe! Tja. Kanskje den obligatoriske levergryta blir god....se det positive! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå