Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Oppvaskmaskin med for kort strømkabel

Anbefalte innlegg

Jeg skal få montert oppvaskmaskin i morgen. Fikk maskinen på plass i dag og oppdager at selvfølgelig når ikke stikkontakten bort til strømuttaket...

Må jeg tilkalle elektriker??

Kan jeg bruke skjøteledning om denne trekkes ut etter hver vask? (Jeg kommer alltid til å være tilstedet når den

sviver!)

Vil maskinen i såfall ta skade av dette?

Finnes det sikrere skjøteledninger en type IKEA?

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lov å bruke skjøteledning på fastmontert utstyr. Har du råd til det så kontakter du elektriker. Hvis ikke får du gjøre som resten og bruke en skjøteledning.

Ja, det var det jeg var bekymret for. ..

Hva er prisen for å lage et nytt punkt?

Lenke til kommentar

Det er ikke lov å bruke skjøteledning på fastmontert utstyr. Har du råd til det så kontakter du elektriker. Hvis ikke får du gjøre som resten og bruke en skjøteledning.

Ca 2000,- inkl alt, hvis det bare er snakk om å flytte et vaskemaskinpunkt et lite stykke.

Kanskje er det muligheter for å forlenge kabelen på vaskemaskinen også.

Lenke til kommentar

Ca 2000,- inkl alt, hvis det bare er snakk om å flytte et vaskemaskinpunkt et lite stykke.

Kanskje er det muligheter for å forlenge kabelen på vaskemaskinen også.

Det var da ikke så superille pris for elektriker. Liten pris å betal for sikkerheten :)

Det å forlenge ledningen til maskinen har jeg ikke tenkt på en gang. Men hvordan gjøres det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det å forlenge ledningen til maskinen har jeg ikke tenkt på en gang. Men hvordan gjøres det?

Det kommer an på maskinens konstruksjon. Hele ledningen må da byttes, og det må trolig fjernes deksel på maskinen for å få tilgang til tilkoblingen for ledningen. Her er det viktig at det kobles riktig, og at strekkavlaster benyttes korrekt.

Lenke til kommentar

Det kommer an på maskinens konstruksjon. Hele ledningen må da byttes, og det må trolig fjernes deksel på maskinen for å få tilgang til tilkoblingen for ledningen. Her er det viktig at det kobles riktig, og at strekkavlaster benyttes korrekt.

Så muligens enklere å få installert nytt stikk da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det er nok det beste. Regner med at lengden på ledningen er rimelig standard, så dersom du bytter den, vil du få samme problem neste gang du bytter oppvaskmaskin.

Lenke til kommentar

Det er nok det beste. Regner med at lengden på ledningen er rimelig standard, så dersom du bytter den, vil du få samme problem neste gang du bytter oppvaskmaskin.

Godt poeng!

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare kjøpe en skikkelig oppvaskmaskin først som sist sier jeg bare. :wee:

Jaja, uansett. Å bytte ledningen på en slik sak er nok ikke noe veldig komplisert, men selvsagt, gidder man bruke 2000kr for noe slikt så kjører man på. :)

Liten pris og liten økning i sikkerhet. Forsikringsmessig derimot, så kan det jo være greit å ha ting på stell.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...