Riptape Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Har nå trent ganske aktivt i 2.5-3 års tid. Har i disse årene gått fra i starten av 70kg til stabilt ca. 82-84 kg. Men det er noe som irriterer meg. Med tanke på jobb osv. så skjer det av og til at jeg får perioder over noen uker hvor jeg ikke får trent. Nå er ikke dette et problem for de fleste musklene på kroppen min, for jeg beholder som regel styrken i beina, armene og generelt hele kroppen, bortsett fra brystmusklene!Får jeg ikke trent bryst på noen uker, detter jeg håpløst ned i vekt jeg klarer å løfte. Trener på en god dag med 35kg i manualer 8x3 men hvis jeg ikke får trent på 2 uker må jeg rett ned på 27.5-30 kg. Synes dette virker helt latterlig. Merker også at de faller litt sammen i størrelse.I ryggen, beina, armene, skuldrene osv. så ligger jeg fortsatt på den samme vekten, og det er lett å vedlikeholdeNoen andre som har opplevd dette med brystmusklene? Krever de mer enn resten? Endret 20. januar 2014 av Riptape Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Det er nok ganske individuelt. Hvis du ikke får trent over en periode er det også viktig å få i seg et lavt overskudd av energi slik at kroppen ikke kvitter seg med energikrevende masse(muskler). Hvis du er noenlunde seriøs med treningen din bør ikke dette være et problem, for da skal det i utgangspunktet ikke bli mange av disse småpausene. Når en som driver med seriøs styrketrening tar en treningsfri uke med mye mat kommer han/hun i de fleste tilfeller tilbake sterkere. Har du derimot mange småpauser og er mer likegyldig til treningen din vil resultatene også gjenspeiles av dette, og det du beskriver vil skje. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå