Gå til innhold

[Løst] Mistet briller på sjøen

G27

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg mistet brillene mine på sjøen, fra båt. De satt litt løst på, da jeg har hatt de i mange år, og når jeg skulle strekke meg etter et tau til et krabbeteine, datt de av. Jeg har veldig høy styrke på brillene, og de koster derfor veldig mye. Jeg har ingen "egen" forsikring på dem, men regner jo med det går under reiseforsikring? Jeg er student og kommer til å slite med å dekke kostnadene. Prisen vil bli på rundt 5-6000.

Jeg skal ta kontakt med forsikringsselskapet i morgen, da dette skjedde for ikke mange timene siden, men lurer på om dette i det hele tatt kan bli dekket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg mistet brillene mine på sjøen, fra båt. De satt litt løst på, da jeg har hatt de i mange år, og når jeg skulle strekke meg etter et tau til et krabbeteine, datt de av. Jeg har veldig høy styrke på brillene, og de koster derfor veldig mye. Jeg har ingen "egen" forsikring på dem, men regner jo med det går under reiseforsikring? Jeg er student og kommer til å slite med å dekke kostnadene. Prisen vil bli på rundt 5-6000.

Jeg skal ta kontakt med forsikringsselskapet i morgen, da dette skjedde for ikke mange timene siden, men lurer på om dette i det hele tatt kan bli dekket?

Reiseforsikring dekker som regel kun hvis en 3. part har forårsaket "ulykken". Så hvis en person har dyttet deg, som så gjør at du mister brillene, så blir det som regel dekket. Mister du dem som du selv beskriver det så tviler jeg på at det blir dekket.

Men til slutt så er det betingelsene i forsikringsavtalen som sier hva du får dekket. Kan være smart å lese gjennom dem før du kontakter forsikringsselskapet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Reiseforsikring dekker som regel kun hvis en 3. part har forårsaket "ulykken". Så hvis en person har dyttet deg, som så gjør at du mister brillene, så blir det som regel dekket. Mister du dem som du selv beskriver det så tviler jeg på at det blir dekket.