Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg og to andre skal holde gymtimen på skolen i morgen. Vi kan velge hva vi vil. Vi har tenkt til å ha barneleker som tema. Det må være en time som alle kan være med på. Timen skal være på rundt 60min :)

Har du forslag til:

- Oppvarming:

- hoveddel:

- avslutning/ uttøying:

Påforhånd, takk for alle innspill :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanonball er vel en klassiker som oppvarming :) Noe som involverer mye bevegelse og samtidig er gøy er bra for å få opp varmen.

Så kommer hoveddelen som dere må være kreative, barneleker vet jeg ikke mye om, men et forslag kan være å avslutte med litt forskjellige stafetter? Trenger ikke kun å være løping, kanskje gå i trillebår?

Som avslutning sitter dere vel i en ring og viser hvordan dere tøyer, pass på å tøy de musklene de har brukt og forklar hvorfor, det ser læreren på, at du har med litt teoretisk

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Tidenes gymlek er å dele alt som finnes av tjukkasser, rambukker, benker, mål og andre mellomstore-store ting på to lag, deretter legger man en drakt på toppen av hvert lag. Hvert lag får 3-5 kanonballer. Målet er å skaffe seg flagget til motstanderen OG frakte det tilbake til sitt eget mål, altså, for å vinne må man ha to flagg. Hvis man blir truffet med kanonball er man ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...