Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt / ikke defekt - Får ikke skjermbilde

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte hovedkort, cpu og minne fra Komplett. Slaktet en oppegående pc og monterte de nye delene løst på gulvet. Pc starter men gir ikke bilde på intern hdmi eller vga. Monterte eksternt skjermkort, men heller ikke noe bilde derfra.

Retur til komplett hvor test viser alt ok.

Har resatt bios, bootet med bare en minnebrikke i spor nummer en osv men jeg får ikke bilde på skjermen.

Når pc starter begynner vifta på cpu å gå, harddisken sviver også men så er det slutt.

Hva kan være feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan resatte du BIOS? Tok du ut klokkebatteriet? Sjekk at alle essensielle kabler sitter fast. Prøv å koble ut unødvendige ting, som for eksempel harddisk og optisk drev. Dumt spørsmål, men du er vel sikker på at skjermen fungerer også sant?

Lenke til kommentar

Kun en minnebrikke, en hardisk og skjerm er i bruk. Skjermen har en auto funksjon så hvis den ikke går til rett inngang er det bare å trykke auto så finner den et signal. Resatte bios ved å ta ut batteriet og dra ut kontakten noen minutter.

Når skjermen kobles til velger den inngang og gir beskjed om intet signal. Det er helt svart hele tiden, ingen synlig bios. Det er ikke noen oppstartslyd i det hele tatt. Begge strømkontaktene på hovedkortet er koblet slik de skal.

Hvis minnebrikken er defekt burde jeg vel kunne se en bios og post etter å ha trykket på oppstart?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...