alienelite Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Hei, jeg går nå VG2 på. Jeg har følgende valgfag(som gir realfagskompetanse):S-matte(realfag)Tekonologi og Forskninglære(realfag)Entreprenørskap og bedriftsutviklingMarkedsføring og ledeleseJeg er misfornøyd med markedføring lærern min og føler jeg hadde fått en bedre skolegang ved å droppe dette faget og ta det opp som privatist. Kan jeg droppe markedføring, og må jeg eventuelt ta det opp? Trenger svar fort!Thomas Endret 20. januar 2014 av alienelite Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Du trenger ikke å oppgi hvilken skole du går på for å få svar på spørsmålet. Endret 20. januar 2014 av Prospect Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Ja, du kan ta markedsføring eller et annet fag som privatist i stedet. Lenke til kommentar
alienelite Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Men kan jeg kun droppe det også? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvis du dropper faget uten å erstatte det med et annet, får du ikke vitnemål. Lenke til kommentar
alienelite Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Kravet på antall programfagtimer er jo 30, og for øyeblikket har jeg 35(skal ta bredde i VG3). Da er det jo 5 timer jeg ikke trenger Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hvordan kan du ha 5 timer mer enn vanlig? Jeg vet at S-matte fører til to timer mer i uka enn vanlig. Uansett skal du også ha 3 valgfag (S-matte er ikke valgfag på lik linje med andre valgfag, da alternativet er 2P), så å fjerne ett av dem fører til underkjent vitnemål. Lenke til kommentar
alienelite Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Matematikk for Samfunnsfag er programfag såvidt jeg forstår:http://www.vilbli.no/?Program=V.ST&Kurs=V.STUSP1----_V.STREA2----_V.STREA3----&Side=1.2 Lenke til kommentar
Bruker-279008 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Alternativet til S1 er 2P, mens det ikke finnes et alternativ for å fjerne et annet fag. Matte må man ha i VG2 uansett, og ved å velge S1 får man to timer mer i uka enn ved 2P. S Det var dårlig formulert fra min side i forrige post, men hvis man velger S1 i VG2 må man ha 4 valgfag (S1 pluss tre andre), akkurat som andre har 2P og tre valgfag. I VG3 trenger man dog bare S2 og to andre valgfag. Lenke til kommentar
alienelite Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Du har rett, har sjekket litt og snakket med utdanningrådgiver på skolen. Det jeg kan gjøre er å søke om å bli deltidselev, for så å ta opp faget på fritiden. Om jeg da tar opp 2 fag på fritiden kan jeg styke den dårligste programfagkaraktereren min(utenom realfagene), har jeg riktig nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå