HDSoftware Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hei folkens. Jeg lager en Previewer i vårt program slik at brukeren raskt kan finne frem til rett dokument. Aller først brukte jeg PREVIEW interfacet med tilhørende COM objekter for å bruke samme previewer som Filoe Explorer bruker, men dette viste seg å være en blindvei. Masse filer som ikek lot seg preview, spesiellt PDF. Fungerte hvis jeg hadde en tredjepart PDF previewer installert og det kan jeg ikek forlange at brukerene har. Bestemmte meg derfor for å lage en selv og er nesten i mål. Det jeg nå feiler på er mail previeweren og kun på MSG filer. Feilen er at norske tegn blir oversatt til norn rare tegn innrammet i en sort firkant. Regner med at dette har med charset å gjøre, men finner ikek noe måte å sette charsettet for CDO klassen. Noen som har gjort dette før? Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Ok, skjønner at ingen har gjort dette før, men har noen et alternativ til lesing av MSG filer uten at norske tegn blir svada... Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Glem hele greia. Det var ikke problemer med CDO, men med en 3rd party klasse. Må analysere denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå