Gå til innhold

Den store tråden om HTC One M8 (2014)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke før nå har merket at de fleste mobiltelefoner er nesten umulig å reparere for den vanlige bruker, da har du ikke sovet i timen - du har vært bevisstløs.

Så gratulerer med et våkent øyeblikk ;)

Byttet skjerm på min Nexus 5 min helt uten videre her for et par dager siden. Var easy peasy som bare det. Ting trenger ikke å være limt fast og pakket inn med Gaffa-tape for at det skal virke.

http://www.ifixit.com/Teardown/Nexus+5+Teardown/19016

Nei kjære vene deg, jeg har vist ikke vært bevistløs og se, LG har klart å lage fine modulære deler til sin mobiltelefon, HTC derimot ;)

Lenke til kommentar

Tror nok du er i mindretall som reparerer din mobil.

Siste mobil jeg gjorde noe med var den Ericsson som kom med 2 Mpx kamera, og en før det byttet jeg hele skallet. Det var plundrete, synes jeg.

LG har vel en annen feilprosent enn HTC, så fint at de er lettere å reparere ;)

Lenke til kommentar

Setter pris på om de som har fått telefonen i hånd kan si noe om bildekvaliteten. Føler ikke at jeg får helt rett inntrykk av å lese diverse tester på nett.

Nå har ikke jeg en HTC One M8 og hadde heller ikke HTC One M7. Men de fleste jeg vet om som har brukt HTC One M7 er missfornøyd med kamerakvaliteten på telefonen. Dem sier at bildene ser greie ut på selveste telefonen, men når du først tar dem over på en datamaskin for å se på dem der, så ser du en helt ny verden med støy og uskarphet i bildene.

Og med at HTC One M8 har samme kameraet (utenom at det er gjort noen veldig småe software finjusteringer på kameraet) så tviler jeg på at dem som ikke likte HTC One M7 sitt kamera kommer til å like HTC One M8 sitt kamera.

Men det er en ting de fleste er enig om da, og det er at HTC One telefonene egner seg veldig fint til å poste selfies og bilder av maten du spiser (hjemme eller på en resturant) og slike ting på Facebook, Instragram og Snapchat. Så er det det eneste du bryr deg om å poste bilder av, så for all del gå for HTC One.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Da er min telefon sendt ifra Netcom. Regner med jeg får den i morgen da eller Onsdag! :)

Kommer til å skrive om hva jeg synes om telefonen så fort jeg får den. Har One m7 i dag, så tar med differanser osv..

Da er vi to, bestilte "Metal Grey" fredag 28/3 og er på vei nå.

Lenke til kommentar

Skal i butikken om 30 min. HTC One M8 eller Nexus 5? Har råd til begge men hvis jeg får 5% mer utbytte av M8 for dobbel pris tar jeg heller nexus.

Noen som har innspill? Takk.

5% mer utbytte? Hva legger du i det?

For min del er valget klart, N5, åpen bootlader uten stress, stock android uten HTC bloatware. Tho, valget er ditt.

Lenke til kommentar

Skal i butikken om 30 min. HTC One M8 eller Nexus 5? Har råd til begge men hvis jeg får 5% mer utbytte av M8 for dobbel pris tar jeg heller nexus.

Noen som har innspill? Takk.

5% mer utbytte? Hva legger du i det?

For min del er valget klart, N5, åpen bootlader uten stress, stock android uten HTC bloatware. Tho, valget er ditt.

Tenkte på hardwarekraft og kamera. Endte opp med HTC One M8 etter litt research på nettet. Takk for innspill!

Lenke til kommentar

Feilprosent? Snakk om en knust skjerm ikke feilprodusering :)

Edit: Kan du skru sammen en PC så er det en liten sak å skru litt på en telefon.

Root er tilgjengelig for dere:

OBS: kun verizon modeller står det

Endret av Nutjob
Lenke til kommentar

Da er min telefon sendt ifra Netcom. Regner med jeg får den i morgen da eller Onsdag! :)

Kommer til å skrive om hva jeg synes om telefonen så fort jeg får den. Har One m7 i dag, så tar med differanser osv..

Da er vi to, bestilte "Metal Grey" fredag 28/3 og er på vei nå.

Ser ut som min ble sendt ifra Oslo klokken 5 i natt, men har ikke kommet noe mer oppdatert informasjon enda. Men dette er jo posten sin skyld og ikke netcom.

Er jeg heldig så har jeg den i dag..

Lenke til kommentar

Plukket opp et eksemplar på en av Telenors butikker i Oslo sentrum i dag. For oss som setter lyd over kamera kan jeg si at denne kan spille hodetelefonene mine langt høyere / bedre enn 5S, Galaxy S3 / S4 og Note 2. God lyd på høyttalerne også, som alle tester sier. Tidlig å si noe mer, men den ligger godt å hånda, og virker veldig godt konstruert

Hodetelefonen er forøvrig Sennheiser HD25-1II. 70 ohms. Kan spilles opptil 60%-70% før det blir ubehagelig. S3en klarte ikke å drive de skikkelig på 100%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...