Borger___ Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Får melding om manglende programtillegg når jeg prøver å logge inn på nettbank med chrome nettleser. Forstår det slik at Chrome ikke støtter java 7, og det må evt "nedgraderes" til Java 6. Jeg har slettet alle Javafiler nå, men hvor finner jeg nedlastingslink til java 6? Andre som har hatt lignende problemer, hva gjorde dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 ...jeg unngår banker som krever java. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Fungerer greit her... Med siste versjon av både Chrome (32.0.1700.76) og Java (7 update 51). Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Fungerer greit her... Med siste versjon av både Chrome (32.0.1700.76) og Java (7 update 51). Glemte å si at jeg er mac bruker.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Glemte å si at jeg er mac bruker.. Eller å poste i Mac-delen av forumet..... Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Chrome er 32-bit program, mens Java er 64-bit program. Ikke kompitabelt... på mac hvertfall.Bytt til firefox når du er i nettbanken, det fungerer flott. Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Chrome er 32-bit program, mens Java er 64-bit program. Ikke kompitabelt... på mac hvertfall. Bytt til firefox når du er i nettbanken, det fungerer flott. Bytter til safari når jeg må bruke nettbank men ønsker jo at dette skal funke med Chrome. Jeg kom over denne: http://prntscr.com/2l8988 , og lurer derfor på om man kan laste ned verisjon 6 en plass og bare ha den (uten å oppgradere) slik at man kan bruke chrome til nettbank? Mener jeg også var borti en artikkel nylig om at Chrome jobbet med å tilrettelegge slik at man ikke trenger Java eller noe, lest noe lignende? Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Chrome er 32-bit program, mens Java er 64-bit program. Ikke kompitabelt... på mac hvertfall. Bytt til firefox når du er i nettbanken, det fungerer flott. Bytter til safari når jeg må bruke nettbank men ønsker jo at dette skal funke med Chrome. Jeg kom over denne: http://prntscr.com/2l8988 , og lurer derfor på om man kan laste ned verisjon 6 en plass og bare ha den (uten å oppgradere) slik at man kan bruke chrome til nettbank? Mener jeg også var borti en artikkel nylig om at Chrome jobbet med å tilrettelegge slik at man ikke trenger Java eller noe, lest noe lignende? Stemmer. Eg vil berre anbefale å ikkje nedgradere java, då det har vore mange store sikkerheitsproblem med det spesielt dei siste åra. Om du nedgraderer, kan du vere veldig utsatt. Ville heller berre brukt Safari til nettbank som før. Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Bruk heller Safari/Firefox til bankene har lagt om fra Java til HTML5 systemet. Da blir ting mye enklere og sikrere for folk. Chrome har sagt at de vil blokkere hele Java fra Chrome pga den store sikkerhetstrusselen, men før den tid kommer vil bankene lasnsere sin javafri løsning på nettbanken. Siste jeg hørte så skulle det skje i løpet av 2014, gjerne første halvdel. Det å nedgradere til en lavere versjon er virkelig bare dumt pga alle sikkerhetstrusslene til alle tidlogere versjoner av Java. 1 Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Bruk heller Safari/Firefox til bankene har lagt om fra Java til HTML5 systemet. Da blir ting mye enklere og sikrere for folk. Chrome har sagt at de vil blokkere hele Java fra Chrome pga den store sikkerhetstrusselen, men før den tid kommer vil bankene lasnsere sin javafri løsning på nettbanken. Siste jeg hørte så skulle det skje i løpet av 2014, gjerne første halvdel. Det å nedgradere til en lavere versjon er virkelig bare dumt pga alle sikkerhetstrusslene til alle tidlogere versjoner av Java. Takk for info. Enig med deg. Blir spennende å se om det blir javafritt ila. 2014 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå