Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gåsehud DRITT! Trenger råd til myk og deilig hud!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 26 år og har de siste 10 årene vert plaget med 'gåsehud'. Det som er problemet er at jeg ikke bare hare gåsehud når jeg fryser men også når jeg ikke fryser, dette gjelder bare på armer, lår og bein og resten av kroppen er myk som en baby rumpe! De eneste gangene jeg har blitt kvitt gåsehuden så langt er når jeg er i varme land eller når jeg nettopp har våknet og ligget under dynen i mange timer....... Dette begynner mildt sagt å bli sykt irriterende med hensyn til eventuelle sexual partnere da jeg ikke liker at folk tar på armene og bena mine på grunn av problemet og det gjoer meg veldig usikker...... jeg er veldig optatt av hud og kan tenke meg at det ville vere frastotende a ha sex med en sexy kvinne som megselv men så bli skuffet over å kjenne på den barske huden min :S Er det noen som har råde og tips om hva problemet kan vere og tiltak? Er den eneste losningen å flytte til varmere strok?

Vet det hoeres ganske overfladisk ut men det er et veldig reellt problem for meg... vurderer å bare forbli singel for jeg orker ikke tanken på at noen skal befole gåsehuden min :(

Anonymous poster hash: e7aa9...9c1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette begynner mildt sagt å bli sykt irriterende med hensyn til eventuelle sexual partnere da jeg ikke liker at folk tar på armene og bena mine på grunn av problemet og det gjoer meg veldig usikker...... jeg er veldig optatt av hud og kan tenke meg at det ville vere frastotende a ha sex med en sexy kvinne som megselv men så bli skuffet over å kjenne på den barske huden min :S Er det noen som har råde og tips om hva problemet kan vere og tiltak?

Problemet sitter nok mest i hodet ditt.

Anonymous poster hash: 2c963...7f9

Lenke til kommentar

http://nhi.no/sykdommer/hud/papler-nuppete-utslett/keratosis-pilaris-37011.html?page=1

Årsak ukjent, ingen kjent effektiv behandling (hudkremer med salisylsyre, laktat eller karbamid kan visstnok ha en viss effekt, men det fjerner ikke problemet og nuppene kommer tilbake når man slutter med kremen). Det kan forsvinne av seg selv.

Som alltid, snakk med legen for å utelukke at det er noe mer alvorlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

http://nhi.no/sykdommer/hud/papler-nuppete-utslett/keratosis-pilaris-37011.html?page=1

Årsak ukjent, ingen kjent effektiv behandling (hudkremer med salisylsyre, laktat eller karbamid kan visstnok ha en viss effekt, men det fjerner ikke problemet og nuppene kommer tilbake når man slutter med kremen). Det kan forsvinne av seg selv.

Takk for hjelpen, dette var nok riktig diagnose :) Håper det finnes menn der ute med redusert følelse i finger tuppene...eller eventuelt blir det å trekke sørover.....:p

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, dette var nok riktig diagnose :) Håper det finnes menn der ute med redusert følelse i finger tuppene...eller eventuelt blir det å trekke sørover..... :p

Eller du kan finne deg en blind fyr, og håpe han finner noe morsomt lesestoff på deg! :p

Litt galgenhumor må være lov? ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om en fyr skriker "æsj fy faen så ekkelt!" når han kjenner du har nupper på armene har du fått med deg feil fyr hjem...

En tur til legen er alltid å anbefale når noe er galt. Insister på å bli henvist til hudlege hvis h*n kommer med svadasvar som "det er bare sånn det er".

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Tror bare de er født med det slik som jeg er født med synligere porer enn mange andre, livet suger av og til, men har det stort sett bra :) Prøv å ta regelmessig solarium, det hjelper på porene mine, slik som en sydentur gjør :)

Lenke til kommentar

Kan ikke tenke meg noen ville reagert på det, jeg hadde ikke gjort noe av det.

Kan godt være jeg hadde lagt merke til det, men hadde ikke spurt eller gjort noe av det, regner med du hadde nevnt det når du var klar til det.

Det kjennes jo ut som en appelsin, og faktisk har to forskjellige menn indirekte/direkte påpekt det: Den ene spurte alltid om jeg frøs (selv om det var kjempe varmt) jeg svarte bare ja. Den andre trodde at det var hår, og at jeg hadde hårete lår og legger (selv om jeg hadde nettop vokset meg så det var det garantert ikke), men det var bare porene som stod ut som gåsehud :S Men jeg vet jo selv at om jeg virkelig liker en fyr så bryr jeg meg katten i om han har porer, liten penis eller stinker svette..... så forhåpentligvis har gjelder det samme for menn.... men er så drittlei av alle disse reklamene og samfunnet i det hele tatt som alltid viser kvinner med den mest silkemyke huden når dette ikke er fakta i det hele tatt. Vil jo ikke være en skuffelse i forhold til hva en mann forventer da jeg egentlig er ganske attraktiv ellers :p hehe

Lenke til kommentar

Er du tynn, kanskje litt lite muskler?

Ja, jeg er tynn med lite muskler, har det noe å si?? :)

Vell da tenker jeg litt for tynn og litt for lite muskler en det som er normalt. Og med "normalt" så tenker jeg på dama/mannen på gata. (Takle det som du vil).

Har en ex og ei veninne som har samme "problemet" som du har. Tengte det kanskje hadde en sammenheng. Jeg brydde meg iallefall ikke over det :) Kunne se ut som dem fryser, men det gjør dem ikke sier dem.

Bare å ringe legen, så får du sikkert kjapt svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...