Gå til innhold

Februarfest 2014 - dypdykk i bildearkivet

Anbefalte innlegg

Er det for sent å melde seg på i dag?

Og er det tillatt å bruke bilder som har ligget på Flickr, men som ikke har vært tilgjengelig for offentligheten? Har i flere år lagret der som en slags backup, uten å la noen andre enn noen få i familien/venner få tilgang.

For sent? På ingen måte.

Lagret (privat på Flickr)? Slik jeg forstår "reglene" så burde det ikke være noe hinder, det skal vel være bilder som ikke er offentliggjort i en eller annen sammenheng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For sent? På ingen måte.

Det stemmer - vi er smidige her ;)

Lagret (privat på Flickr)? Slik jeg forstår "reglene" så burde det ikke være noe hinder, det skal vel være bilder som ikke er offentliggjort i en eller annen sammenheng.

Jeg synes det er en god tolkning, så vi går for den.
Lenke til kommentar

I siste liten, men jeg blir med som kandidat-(pingle), så får jeg tatt en gjennomgang på noen bilder som ble tatt for 8 måneder siden - de ligger der bare i raw-format.... En serie. Regner med om jeg ikke rekker å legge inn de to . tre første dagene, om jeg kan gjøre det på etterskudd? Det er noe travelt disse dagene?

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Jeg ser at det trengs en preisering av reglene. I og med at bildene allerede finnes på disken så er snus ting litt på hodet.

Det er kun lov til å poste et bilde per dag (eventuellt med en original i spoiler). Men om du redigerer noen bilder på en kveld, og poster de en etter de neste dagene, så er det helt OK.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Denne type fest falt i smak hos meg, og tidspunktet hvor det er lite fristende å fotografere selv, passer bra til å rydde i gammel moro.

Skrev en kommentar i februarfestens billedgalleritråd som jeg tenkte jeg skulle kopiere hit, hvor det går an å kommentere:

Når en amatør går igjennom bildearkivet sitt på måfå, finner hun samtidig en bukett av minner. Ingen sammenlikning forøvrig - men februar-utfordringen minnet meg om denne scenen fra TV-serien Mad Men.

Foreslår herved februar-utfordring som en ny tradisjon!

Hva synes dere andre om å "innføre" dette som tradisjon?

Lenke til kommentar

Hva synes dere andre om å "innføre" dette som tradisjon?

Jeg er ihvettfall for å gjøre dette til en tradisjon. Synes dette har vært en mer interessant feruarfest enn de andre variantene vi har prøvd.

Selv om jeg ikke fikk vært med like mye som jeg skulle ønsket, så fikk jeg mye ut av festen.

Lenke til kommentar

Dette har vært en flott utfordring som passet ekstra godt for meg akkurat nå. Jeg har fått ryddet mye og overført det meste til LR. Jeg hadde håpet å få startet skanning av gamle bilder, men det kom egentlig ikke i gang før i går, da jeg plutselig fikk en CoolScan IV helt gratis og i god stand, takket være tips fra forumet og Finn. Akkurat litt for sent til å få med noe her, men kanskje neste februar?

Denne februarmåneden har dessuten vært den tristeste jeg kan huske værmessig, så i år passet det perfekt. På alle måter en veldig fin utfordring, så takk til alle som organiserte dette, og takk for hyggelig følge fra alle deltakerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...