slopez_b Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 er det mulig på en pc med win xp, instalere en tredje hardisk? har to fra før.... 1.0 mhz processor 517 ram vet ikke helt viss den infoen er nødvendig takk på forhånd.... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 er ikke helt sikker på om dette er infoen du er ute etter, men:_ ja, det er vanligvis mulig å kaste en ekstra harddisk inn i maskinen, men det du må se på er om du faktisk har plass: det er et hovedkort i maskina som isåfall må ha en ledig utgang, sikkert i form av IDE (slik ledning som er koblet til cdrom leseren din) også må du finne ut hvilken type harddisk du vil ha : (størrelse/pris) det er viktig at den er kompatibel med hovedkortet ditt..... skal denne disken sitte inni maskinen (intern) eller skal dui kunne ta denne med deg rundt? (ekstern) les i forskjellige guider, så oppnår du den mødvendige kunnskap for å forsette på "egenhånd", offtopic: 1.0 mhz prosessor :o du mener 1000 sant? Lenke til kommentar
slopez_b Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 takk for tipset jo det var infoen eg var ute etter.... hovedkortet mitt har ikke flere "slots"---> vet ikke helt viss de heter sånn er det mulig å kjøpe en flat kabel med 4 utganger??? sånn at eg kan sette en tredje harddisk? den som er nå har 3 1 til hoverdkortet 1 til ver harddisk Lenke til kommentar
Coney Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 takk for tipset jo det var infoen eg var ute etter....hovedkortet mitt har ikke flere "slots"---> vet ikke helt viss de heter sånn er det mulig å kjøpe en flat kabel med 4 utganger??? sånn at eg kan sette en tredje harddisk? den som er nå har 3 1 til hoverdkortet 1 til ver harddisk Du kan også kjøpe et IDE kontroller kort. Dette plasserer du i en PCI slot på hovedkortet. Dette kortet gir deg mulighet til å koble til flere harddisker. Det koster rundt 300,- fant denne til deg hos komplett til kr. 355,- Komplett.no Lenke til kommentar
Konge Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Man kan da oftest ha to enheter på hver IDE port , som igjen vil si at man kan ha max 4 enheter om man har to IDE porter . Har du to hdd + en cd-rom fra før så bør det ikke være problem å legge til en tredje disk . Nå var det vel mye vanlig før å dele disker opp i to partisjoner men du har vel sett etter at det er fysiske to hdd`s der så ... Lenke til kommentar
audunr Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hovedkortet ditt har med all sannsynlighet to tilkoblinger for IDE-kabler. Til hver tilkobling kan du koble til en IDE-kabel med to uttak, altså to harddisker for hver kabel, til sammen fire harddisker. Sannsynligvis har du en CD-ROM, DVD-ROM eller CD-brenner i maskinen din, denne er også koblet til en IDE-kabel. Da kan du altså koble til totalt tre harddisker. MVH Audun Lenke til kommentar
slopez_b Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 takk for all hjelp! skal kjøpe en ide kontroler kort og en ny harddisk. takk igjen Lenke til kommentar
slopez_b Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 takk for tipset jo det var infoen eg var ute etter....hovedkortet mitt har ikke flere "slots"---> vet ikke helt viss de heter sånn er det mulig å kjøpe en flat kabel med 4 utganger??? sånn at eg kan sette en tredje harddisk? den som er nå har 3 1 til hoverdkortet 1 til ver harddisk Du kan også kjøpe et IDE kontroller kort. Dette plasserer du i en PCI slot på hovedkortet. Dette kortet gir deg mulighet til å koble til flere harddisker. Det koster rundt 300,- fant denne til deg hos komplett til kr. 355,- Komplett.no http://www.komplett.no/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...atID=15&GrpID=8 ---------------> det står noe om ett tilbehør ting som eg ikkje vet viss eg må kjøpe eller ikkje, hva er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå