Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først burde du sjekke at alle dingsene dine bruker Adobe-rgb fargeprofil så du får samme resultat fra kamera til skjerm.

Skjermen på kameraet har dårligere oppløsning en en pc-skjerm så det vil også gjøre en stor forskjell, zoomer du bildet på skjermen får du en enda større forskjell.

Prøv og åpne bildene i DPP, software som fulgte med kameraet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Hei har akkurat får meg canon eos 700d. og begynner å få litt forståelse for det, bildene mine blir ganske bra når jeg ser dem på kamera skjermen. men vist jeg laster det opp på pc så blir det mye være kvalitet. Hva burde jeg lagre i bilde i ??

Ser bildene verre ut på PC-skjermen enn på LCD-skjermen bak på kameraet skyldes det sannsynligvis at skjermen på kameraet er så liten at den "skjuler" feil som blir synlig på en større skjerm.

Har du problemer med innstillingen så sett kameraet på full auto i starten. Se hvordan det blir, så kan du prøve for eksempel P-modus hvor kameraet fortsatt stiller det meste selv, men du har mulighet for å overstyre valgene. Er det bilder som du ikke synes er som forventet eller bra nok så legg ut eksempler. Det er mye enklere å identifisere eventuelle problem når man ser et eksempel.

Lenke til kommentar

Først burde du sjekke at alle dingsene dine bruker Adobe-rgb fargeprofil så du får samme resultat fra kamera til skjerm.

.

Jeg tror det er bedre å anbefale nybegynnere å bruke sRGB fargerommet. Grunnen til det er at de sjeldent har skjermer og skrivere som støtter Adobe RGB. Print-tjenester som Japan Photo & Co gir også best resultatet med sRGB.

• Liker 1
Lenke til kommentar

.

Jeg tror det er bedre å anbefale nybegynnere å bruke sRGB fargerommet. Grunnen til det er at de sjeldent har skjermer og skrivere som støtter Adobe RGB. Print-tjenester som Japan Photo & Co gir også best resultatet med sRGB.

Det har du rett i, skrev feil i farten. Skulle vært forbudt med forskjellige profiler og velge imellom :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...