maatzu Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hei. Jeg har fått i oppgave i å skrive en oppsummerende artikkel angående økonomisk verdenshistorie mellom år 1750-2000. Jeg må finne en problemstilling som skal gå som en rød tråd igjennom hele teksten.Er det noen som vet om noen nettsider eller bøker som kan gi meg mye informasjon angående dette ?Er det noen problemstillinger dere vil anbefale meg å sette meg inn i ? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Dette er perioden der vesten virkelig dro fra resten, så en naturlig problemstilling er "Hvorfor akkurat vesten?" Men det er mulig den problemstillingen er litt for omfattende.. Har ikke noe gode litteraturtips, dessverre. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Det er også en periode med økende internasjonal handel - det har alltid vært handel med luksusvarer og råmaterialer, men industrialiseringen har både gjort det lettere å frakte varer og gjort det vanskelig for små produsenter å lønne seg; til sammen har vi nå en verden hvor vi kjøper ting laget på andre siden av verden fordi det er billig, som er omtrent akkurat det motsatte av situasjonen i 1750. Angående kilder, tjah. Hvis du har en i nærheten kan jeg anbefale å bla litt i historie-avdelingen på en Akademika? Endret 20. januar 2014 av Djn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå