Joffer Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Er det ikke mulig å tvinge Pentium-M til å kjøre på full guffe når en er koblet til strømnettet? Sitter på en Pentium-M 1.6GHz som som regel kjører på 600 eller 800MHz? Eller ihverfall manuelt sette harstigheten? Eneste måte jeg har funnet er å disable SpeedStep i BIOS, men det er lite aktuellt, SpeedStep er bra å ha når jeg kjører på batteri.. Har en hp nx7000 maskin. http://www.joffer.net/webshare/images/foru...qID-Utility.JPG http://www.joffer.net/webshare/images/foru...XP-reported.JPG Intel rapporterer 1600MHz, men det er vel mest sansynlig bare det CPUen er kapabel til, samt at det er det BIOS er satt opp med osv. Windows XP sier jeg kjører på 800MHz... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Den kjører nok 1600Mhz, når du trenger det... Men sikkert 800 som default og 600 hvis du bruker pc'en lite Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Gjør et eller annet delvis krevende (spill en DivX film / dvd eller noe) og så sjekk der hvor windows rapporterer hastigheten..... jeg trodde lenge min P3-M kjørte på 700 og no mhz, mens den skulle vært på 1Ghz, men det var bare fordi jeg alltid sjekket tallet under idle Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 så vidt jeg vet kjører den på maks hastighet når du setter den på batterimodus "always on" .... hvis ikke kan du lste ned "speedswitch xp" som er et litt mer avansert batteri og prosessor styringsprog enn det som er innebygd i xp... Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Velg bare ingen tidsavbrudd i batteristyringprogrammet. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Programmet som ble nevnt i en post over, SpeedSwitch XP, er genialt til dette! Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Når det skal sies så har jeg ikke kommet så langt som å "hardkjøre" laptop'n enda.. så jeg får starte en dvd eller divx og litt sånn og se om den går til max.. samt sjekke "SpeedSwitch XP" programmet. Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Heisann! Ser at noen av gutta her har anbefalt SpeedswitchXP allerede. Kan bare følge meg inni rekken. Det er virkelig å anbefale. Bruker programmet selv på laptopen min. Er helt genialt da du kan sette opp forskjellige profiler avhengig av om du er koblet til strømnettet eller ikke. SpeedswitchXP gir deg virkelig den funksjonaliteten du er ute etter. Lykke til! Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Kan bare svare for min egen T40p men jeg har da ca 20 stk forskjellige ytelsesmoduser og blant annet en som gir full guffe hele tiden. Så jeg forstår ikke behovet for SpeedSwitch. Mulig Comprakk er annerledes. Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Mornings! Jeg har ikke vært borti det derre Speedswitch, men det er da bare å gå inn i alternativer for strøm (eller noe i den duren) i kontrollpanelet og sette opp "Maksimal ytelse". Synes det funker bra jeg. Har som sagt ikke testa Speedswitch. *Tronaldo* Lenke til kommentar
iNas Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Meningen med denne meldingen er ikke å komme med detaljer. SpeedSwitch er en brukbar mulighet. Til alle som sikler etter overklokking, vil jeg gjerne henvise til Hyper Threading. En dobbelaksellerert prosessor uten dualprosessorer. Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ikke mye HT på mobile CPUer enda.. men det kommer nok på P4-M.. men nok om det.. SpeedSwitch XP fungerte fint det.. full fart hele tida mens jeg er tilkoblet strøm Lenke til kommentar
Boye Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg skrev en lang artikkel om SpeedSwitchXP med benchmarks og liknende, ingen som leser hva jeg skriver eller Vræææææl Neida, hvis du skal prøve det, ta en titt her --> http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=150848 . Hvis du går inn i Power Options i Windows kontroll panelet, finner du egne settings for når du kjører på batteri og strømnettet. Sjekk også manualen din, mulig du har en tastatur snarvei (her hos meg er det FN+F3) for å bla igjennom de forskjellige strømsparingsmodusene WinXP har innebygget. En av disse er blant annet Home/Office desk. Hos meg går maskinen automatisk opp i full speed-->Home/office desk når jeg kobler til strømnettet (hvis jeg ikke kjører en egen speedswitch setting, som jeg har satt til 800Mhz). Inas, dobbelaksellerert prosessor som overklokking med HT for de som har Mobile P4 er vel å ta litt vel av, eller hurr ;-> Det blir raskere, men ikke SÅ mye raskere, og PM har jo ikke så veldig mye HT i seg Fleste som har en mobil med HT har vel allerede denne skrudd på som default regner jeg med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå