Arve28 Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Har studert manualen uten å ha funnet noe svar.Satte på Gopro Hero 3+ Black Edition og stod på ski. Når jeg kom tilbake til bilen var det strøm ingen på kamera og jeg stoppet filmen.Når jeg kom hjem ser det ut som kamera har sluttet å filme rundt 3,8GB. Er dette noe dere har opplevd? Dette er jo et videokamera så den er vel ikke styrt at klippet stopper etter rett under 30 min slik som DSLR?Etterpå tok jeg noen bilder. Kl var 20, men det var opplyste ting jeg tok bilder av. Når jeg så på bildene kan jeg tenke meg at lukker stod oppe nesten 1 sekund. Finner ingen ting i manualen hvordan dette kamera stille seg med lukker, blender og iso. Har jeg noe mulighet for å påvirke dette? 1/60 sek som laveste lukker?Har prøvd en gang før også med Burst og tatt når barna hopper, men lukketiden var altfor lang. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Sikker på at den ikke har laget flere filer fra skituren din? Hvis jeg filmer lenge, så ender jeg fort opp med mange filer på grunn av filsystemet (?) på minnekortet. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Ja, kameraet starter på en ny fil for å unngå problemer med maksimal filstørrelse på FAT32. Kameraet har fast blender og justerer ISO og lukkertid automatisk. Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Det er det som er så rart. Neste fil er fra Parkeringsplassen etter at jeg har lagt skiene oppi.Fila er på 3,66GB og 17:26 minutter. Altså har den ikke nådd 4GB grensa. Ser at siste sekvens er i heisen. Eneste grunnen jeg kan tenke meg er at når jeg har tatt opp telefonen å sett på klokka må jeg ha kommet borti App'n å stanset opptaket. Hadde koblet wifi mot telefonen da jeg hadde oppdatert firmware og ikke linket til fjernkontrollen. Er nok tryggere å bruke knappen på toppen. Med Wifi i -8 grader og blåst gikk man strømtom fort. Noen som vet hvordan lukkeren og iso fungerer på Hero 3+? Hva er øvre og nedre grenser? Mulig den holder 1/60?? sek og øker iso når det blir mørkere. Når maks iso er nådd så blir lukkeren tregere og tregere? På en trist grå dag i romhjulen skulle jeg ta bilder av barna når de hoppet fra en brygge og ned på sanda. Ville nok valgt 1/200 sek på 5DmkIII, Satte Gopro på burst 5 bilder pr sek. Tydeligvis ville ikke Gopro'n ha så kjapp lukker. For der ble det 50 uklare bilder. Endret 20. januar 2014 av Arve28 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Kameraet begynner på en ny fil før 4GB så 3,66GB er omentrent der det bytter til en ny fil, Hvis du vil tvinge 1/60s så kan du filme og hente bildene ut fra filmen. Du får redusert oppløsning men siden bildet blir grøtete uansett så tror jeg ikke du taper spesielt mye. Uansett er 1/60s veldig lang lukkertid når det er raske bevegelser, 1/500s eller kortere er mye bedre. Så du vil trenge godt dagslys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå