TheOvi Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Er dette er bra oppsett?? 1 CORSAIR CX 600W M BRONZE ATX12V 2.3 MODULAR PSU kr 557,00 Dustinhome.no 1 GIGABYTE GA-Z87N-WIFI Z87 S-1150 MINI-ITX kr 1 032,00 Dustinhome.no 1 GIGABYTE RADEON R9 280X OC REV 2.0 BF4 3GB PCI-E HDMI/DVI/DP kr 2 313,00 Dustinhome.no 1 INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ 6MB S-1150 kr 1 599,00 Dustinhome.no 1 Cooler Master Elite 130 Mini-ITX Sort kr 369,00 mpx.no 1 CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ kr 654,00 Dustinhome.no 1 Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB 3.5" SATA-3 kr 499,00 Dustinhome.no Sum kr 7 023,00 Har ikke bygd pc selv før. Passe alle komponentene sammen? Er det nok med stock intel cooler eller om jeg burde kjøpe vannkjøling? Blir kabinettet for trangt og vanskelig å bygge i? Hvis noen vet om noen bra mini-itx kabinetter er det bare å komme med anbefalinger Hvis det er noen som har et Cooler Master Elite 130 kabinettet eller et lignende, hadde det vært greit å få deres erfaringer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 I mine øyne ser det ut som det passer. Lenke til kommentar
Lydnerden Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Bitfenix Prodgy eller et kabinett fra Lian-Li, og ja, det valgte er noe trangt, ikke minst med hensyn på utvidelser, elers ok, men ville kanskje gått litt ned på skjermkort og erstattet mellomlegg med SSD for OS... Lenke til kommentar
TheOvi Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Bitfenix Prodgy eller et kabinett fra Lian-Li, og ja, det valgte er noe trangt, ikke minst med hensyn på utvidelser, elers ok, men ville kanskje gått litt ned på skjermkort og erstattet mellomlegg med SSD for OS... Har en windows 7 lisens fra min gamle bærbare. Kan jeg bruke den eller må jeg kjøpe ny? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Det spørs om det er OEM-lisens eller ikke. Er det OEM (det står på klistrelappen på den gamle laptopen din)må du kjøpe ny lisens. Lenke til kommentar
TheOvi Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Det spørs om det er OEM-lisens eller ikke. Er det OEM (det står på klistrelappen på den gamle laptopen din)må du kjøpe ny lisens. Tror det er en vanlig lisens, siden er med produktnøkkel og det står ingen ting om OEM Lenke til kommentar
Quagorn Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Bitfenix Prodgy eller et kabinett fra Lian-Li, og ja, det valgte er noe trangt, ikke minst med hensyn på utvidelser, elers ok, men ville kanskje gått litt ned på skjermkort og erstattet mellomlegg med SSD for OS... Har en windows 7 lisens fra min gamle bærbare. Kan jeg bruke den eller må jeg kjøpe ny? Du kan bruke det, ringe inn til den automatiske lisens telefon greia etter at du har tastet den inn på ny maskin, du må ljuge da og taste 1 for at du kun har det installert i 1 maskin, hvis ikke så blir det krøll. Det er ikke riktig eller forsvarlig lisensiering, jeg ville aldri anbefalt kundene mine det, men jeg gjør det selv hele tiden privat. Microsoft kjører ikke lisenssjekk på private maskiner. Bruker du den i business sammenheng så skal du være forsiktig, der er det faktisk kontroll på lisenser, men i verste fall så blir du bare nødt til å kjøpe et lisens. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 så lenge man har lisens til Windows 7 Ultimate kan denne installeres på nye maskiner uten problemer. På de "lettere" utgavene av Windows mener jeg å huske det er mer begrensninger på hvor mange ganger du kan bruke lisenser på nye maskiner. (Siden dette ikke er en volumlisens kan en kun bruke lisensen på en maskin av gangen). Lenke til kommentar
Quagorn Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 så lenge man har lisens til Windows 7 Ultimate kan denne installeres på nye maskiner uten problemer. På de "lettere" utgavene av Windows mener jeg å huske det er mer begrensninger på hvor mange ganger du kan bruke lisenser på nye maskiner. (Siden dette ikke er en volumlisens kan en kun bruke lisensen på en maskin av gangen). Ja det er det, men microsoft får ikke kontrollert det. Du vil til slutt få beskjed om at ditt lisens ikke kan brukes, at det har blitt aktivert for mange ganger. Og da ringer man og registrerer lisenset via den automatiske telefon registreringen til microsoft. Har et windows home premium som har blitt brukt på 6 forskjellige maskiner, altså 6 forskjellige mac adresser. De 4 siste gangene har jeg fått melding om at jeg har aktivert lisenset mitt for mange ganger, men det har aldri vært et problem å ringe telefon registreringen, men du må ljuge, du får spørsmål om hvor mange maskiner den er installert i, og da må man alltid svare 1, hvis ikke så blir den ikke godkjent og da må du faktisk re-installere maskina for å gjøre det samme opp igjen. Kan hende du kan jukse dette i registry, men det har ikke jeg knotet med.Som sagt, dette er ikke godkjent lisensering fra microsoft sin side, men hvis den automatiske telefon registreringen fungerer, så kan du i mange tilfeller ringe microsoft support å få ny, men da må begrunnelsen være gyldig, det hender seg at de ser gjennom fingrene hvis du kjøpte deg en selvbygger pc som hovedkortet gikk på, da gir de som regel ut en aktiveringskode slik at du skal slippe å kjøpe nytt bare på grunn av defekte deler. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Så ut som en bra maskin det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå