TBJ Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Hei Jeg har fått tak i en kaffemaskin vi har tenkt å ha i et LAN lokale. Dessverre er det ikke vanntilførsel i det lokale, men vi kan få tak i vannpumpe. Har fått tak i en vannpumpe på 8 bar, men jeg tror kanskje den gir alt for stort trykk. Noen som vet hvilket trykk slike kaffemaskiner tåler? Jeg vet dessverre ikke merke på maskina, men har noen bilder av de. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Norsk standard er at vanntrykket i et hus ikke skal overstige 6 bar. Ved 9 bar vil sikkerhetsventilen på varmtvannsberederen løse ut, så da kan jeg tenke meg at 8 bar inn på en slik kaffemaskin er noe risikabelt. Dere bør bruke reduksjonsventil for å få trykket ned til under 6 bar. Endret 20. januar 2014 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Takk for svaret. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Hehe. Det ble en Tassimo maskin i stedet... Mye enklere. Slipper å tenkte på rengjøring. Ja. da har jeg en STOR kaffemaskin med mye kaffe som jeg vil gi bort. Noen som er interessert? Send meg en PM. Maskina befinner seg i Asker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå