Gå til innhold

Hvordan lese fra usb-pinne rett etter boot?

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt inn slik at qiv starter automatisk i fullskjerm ved boot. Foreløpig har jeg kjørt bilder fra sd-kortet. Men jeg trenger nå å lese dem fra en usb-pinne. Dette virker ikke. Antar at den ikke blir mountet før qiv starter. Kjører Raspbian på Rasberry Pi. Komandoen ligger i autostart-fila og er som følgende:

@qiv -fismrd 21000 /media/BILDER/*.*

der BILDER er usb-pinnen. Kommandoen funker fint når jeg kjører den manuelt i terminalen.
Lar dette seg gjøre?

Prøver meg med 21000 sekunder (6 timer) nå, da 86000 sekunder (24 timer) tydeligvis ga qiv fordøyelsesbesvær og hang seg uendelig på første bilde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nevne at den starter normalt og viser det første bildet. Det blir stående. Etter et døgn prøvde jeg å komme meg ut av Qiv, men var ingen reaksjon. Måtte ta strømmen. Men det er egentlig ikke problemet, selv om jeg blir glad om noen vet en vei rundt denne feilen også.

Det jeg egentlig lurte på var at når jeg prøver å boote med at Qiv leser fra usb-pinnen går den bare rett til desktop uten at Qiv starter. Alt fungerer ellers normalt. Jeg antar at det skjer fordi mappen jeg har definert i autostart ikke eksisterer når qiv prøver å starte. Den dukker opp senere når linux har mountet den. Er min gjetting. Jeg KAN ta feil....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...