Pallantir Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Sønnen min har hatt sin 1982-modell Yamaha RD125DX (en av veldig få i landet, aldri vært solgt originalt her, jeg hentet den selv i Sverige som konfirmasjonsgave til pøbelfrøet) i MC og bilsport, eller hva de nå het, et under bruk av Trygg. De har nå pakket sammen, og han trenger en ny forsikring. Hvor kan det lønne seg å forsikre en veteran lettsykkel? Det kostet under 1000 kroner i året med full kasko fra før, greit hvis det er mulig å finne et annet sted der iallfall ansvaret ikke koster noe særlig mer. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Beklager jeg ikke kan hjelpe deg, men må bare få uttrykke hvor heldig pøbelfrøet ditt er, som har en far som finner slike nydelige skatter! Den lyden du får i disse finner du ikke lenger idag. Lyd og lukt! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Takk for det! Jeg brukte et drøyt år på å finne riktig sykkel... Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg har ikke noe fasitsvar, men du kan ringe å høre med Jernbanepersonalets Bank og Forsikring. Min far, som er NSB-ansatt, har fortalt meg at han av og til får telefoner fra forskjellige forsikringsselskap som vil selge han forsikringer, og når de spør hva han har fra før så gir de seg umiddelbart fordi de ikke kan konkurrere med JBF. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Takk! Men de selger vel ikke forsikring til noen andre enn de ansatte? Eller ...? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jo, jeg regner med de gjør det, siden jeg selv har innbo- og MC-forsikring (blant annet) hos dem, uten at jeg er ansatt der. Du får høre med dem. Jeg regner ikke med at jeg har fått spesialbehandling bare fordi jeg er sønn av en ansatt. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Interessant! Da kontakter jeg dem, takk! Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Det gikk fort... Man må ha foreldre eller besteforeldre som har jobbet i NSB hvis man ikke jobber der selv. Så jo, du får spesialbehandling fordi du er sønn av en ansatt! Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Æsj, da. Ikke så mye man kan gjøre med det. =/Endret: Du skal se det at min far har rekruttert meg for å få mer rabatt på sine egne forsikringer! Endret 20. januar 2014 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 (endret) Ikke umulig! Har sjekket litt rundt, foreløpig leder IF med 1040 i året hvis sykkelen står på meg, 2383 hvis den står på sønnen min. Men da bygger jo ikke han opp noe bonus. Endret 20. januar 2014 av Pallantir Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Får han bonus på den, som han kan ta med seg videre senere? Vet at en kunne det i "gamle dager", men trodde de tok vekk den muligheten for noen år siden..?Uansett var ikke de prisene helt på bærtur. Jeg betaler rundt en tusenlapp (ansvar, brann og tyveri) for min gamle NX250, da med maks bonus. Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Det e akkurat det. Hvis han betaler 2383, får han bonus å ta med videre. Men ikke hvis den fortsatt blir stående på meg og han slipper unna med 1040. Men spørs om han ikke helst vil slippe billig unna... Trodde man kunne overføre bonus til ungene, men det sa de at man ikke kan. Lenke til kommentar
DippyDawg Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 http://nvmc.no/medlemskap/forsikring/ Sjekk litt her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå