Delvis Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hva mener man om det med boning(eller polering) av bilen? For noen år siden hørte jeg nemlig noen fagfolk som sa det, at boning bare var verre enn ikke boning Med mindre det ble gjort veldig profesjonelt. Og det ville da si at det måtte gjøres i steriliserte helt støvfrie lokaler, med profesjonelle maskiner. Hvis ikke, var det bedre å la være. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 For folk flest er det ikke "viktig", men for en som er interessert i å ha en blank bil, og i tillegg ønsker å bevare lakken lengst mulig, så ja. Polering med maskin bør gjøres hvor det er lite støv, korrekt. Det som er enda viktigere er at pads'ene du bruker til å polere er rene. I tillegg bør da lakken så klart være ren før du starter. En bil kan se ren ut, men lakken kan fortsatt ha flere spor av møkk. Begynner du da å polere vil du defintivt få vaskeriper og skjolder. 1 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 For folk flest holder det med en god vask og en kjemisk lakkrens gjort for hånd med noe ala autoglym SRP (super resin polish). Bilen blir blank nok og riper fylles igjen. Topp dette med en god voks fra samme produsent (autoglym HD Wax) og du er good to go. Trikset er vedlikeholdsarbeidet etterpå. Vask bilen gjevnlig med korrekt bruk av avfettinger og håndvask. Ønsker man å gå mer i dybden finnes det god informasjon på detailersclub.no. Det trenger ikke koste mye å fjerne riper fra bilen permanent. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå