Wuldig Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hei. Vi har nettopp fått et nytt bredbånd fra Telenor som kommer med to seperate nett. Det ene nettet benytter det mer moderne 5 ghZ frekvensbåndet. Dette er mindre utsatt for støy og forstyrrelser enn det "gamle" 2,4 GHz frekvensbåndet. Frekvensbåndet er delt opp i kanaler. Det viser seg at en del utstyr som selv om det er kompatibelt med 5 GHz, ikke er klargjort for ALLE kanalene på 5 Ghz båndet. Derfor hender det at utstyr o noen tilfeller ikke ser dette 5 GHz nettet selv om en vet at det skal vikre på 5 GHz. En vil da kunne benytte dette 2,4 GHz båndet som vanlig. Så.. Spørsmålet mitt er, hvordan kan jeg finne ut hvilket bånd jeg bruker av disse og om jeg bruker 2,4 Ghz hvordan kan jeg da få dataen på det andre nettet. Jeg tror jeg er på dette ustabile 2,4 Ghz båndet fordi jeg sliter med at dataen min dette ut av nettet og at jeg legger en del i spill.. Vi i hjemmet bruker kun 3 apparater, men de skal ikke klare å overbelaste nettet slik at jeg detter ut av det.. Fordi de bare sitter på facebook hele tiden.. Håper jeg gjorde meg forstått og tar imot alle tips Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Er bare å legge til 2.4GHz og 5GHz til SSID'ene, respektivt.... Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Er bare å legge til 2.4GHz og 5GHz til SSID'ene, respektivt.... Dette går ikke på min data, men på alle andre sine.. + skolepc'en min :/ Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Mener du at du ikke har nettverkskort som støtter 5GHz?? Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Vet ikke, men på andre data'ene huset kommer det opp som et valg når de skal velge nett, men jeg får kun opp det ene hjemmenettet som bare heter nettverks navnet. Edit: vet du hvor jeg kan finne ut om den har det eller ikke.. Endret 4. februar 2014 av Wuldig Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Hva slags kort har du? Google det og se på egenskapene, så ser du om det støtter 5GHz eller ikke.. Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Hva slags kort har du? Google det og se på egenskapene, så ser du om det støtter 5GHz eller ikke.. vet ikke hvor jeg finn det? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Start -> kjør/søk -> skriv Device Manager eller Enhetsbehandling hvis du har norsk Windows Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Fikk opp e navn, vet ikke hvem av de som er rettt.. Intel® Centrino® Wireless-N2230Killer e2200 PCi-E Gigabit Ethernet Controller (Ndis 6.20)Microsoft virtuelt WIFI- miniportkort Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Intel® Centrino® Wireless-N2230 = Trådløskortet Killer e2200 PCi-E Gigabit Ethernet Controller (Ndis 6.20) = Kabelkortet WiFi kortet ditt støtter ikke 5GHz, derfor finner du det heller ikke... Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 4. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2014 Wow. trodde jeg hadde en bra data jeg.. Men netter har vell ikke bliit så mye bedre selv om jeg har vært på 5 GHz nettet.. HAr fortsatt hatt problemer med å ikke dette ut hele tiden.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Nettverkskortet ditt har ingenting med hvor "bra data" du har eller ikke... Kommer helt an på hvor kjipe produsenter er på akkurat den biten... Er jo bare å bytte det da... Last ned inSSIDer, sjekk hvilken kanal routeren din sender på og hvor det er minst forstyrrelser, og velg kanalen som er lengst unna.. Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 5. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2014 Nettverkskortet ditt har ingenting med hvor "bra data" du har eller ikke... Kommer helt an på hvor kjipe produsenter er på akkurat den biten... Er jo bare å bytte det da... Last ned inSSIDer, sjekk hvilken kanal routeren din sender på og hvor det er minst forstyrrelser, og velg kanalen som er lengst unna.. Gjorde det i går etter at jeg svarte deg sist, Men det som er litt rart at for hver gang jeg skjekker hvilken kanal som er bra, er det bestandig en ny en som er best.. Og av og til kan den være dårligst, men jeg valgte en av de som var anbefalt av telenor og håper det løste problemet Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 5. februar 2014 Del Skrevet 5. februar 2014 Telenor kan ikke anbefale deg hvilken kanal som er best.. Det kommer helt an på hvor mange andre nærliggende nettverk det er, og hvilken kanal de sender på, i forhold til deg... Du ser lett utifra grafene i inSSIDer hvor det er minst trafikk/forstyrrelser.. Da er det å legge seg der det er best mulig forhold for deg... Lenke til kommentar
Wuldig Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Det var det jeg mente.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå