oleskaren Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg har nettopp gått til innkjøp av en Samsung 840 Evo på 250 gb, Fra før har jeg en Samsung 830 på 128gb. Hva er lurest? Alternativ 1: Installere windows på nytt på Evo'en og ha alle spill og programmer der. Alternativ 2: Beholde windows og programmer på 830 og kjøre Evo'en som dedikert spilldisk. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Spiller nok ikke en stor rolle, men mulig at loading i spill blir raskere hvis du har kun spill på evoen. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Kommer jo litt an på behovet ditt, 840 disken din har jo nesten dobbel lagringsplass. Og siden du ikke nevner 830 i alternativ 1, betyr det at du kan ha bruk for den i en annen maskin eller selge den? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Jeg vil anbefale deg å ha OS pluss viktige programmer på 840 Evo, og selge 830. Så kjøper du f. eks. en hard disk på ca 2 TB for spill. Jeg har OS på en 840 Pro pluss programmer, alle spill er på et RAID6 array. Har du et nyere hovedkort, sett alle diskene til GPT og BIOS til UEFI eller EFI boot. Å ha spill på en SSD lønner seg egentlig ikke, du vil kun merke forskjell når spillet laster ellers vil det ikke være noen forskjell mellom SSD og "snurre" disk når du spiller. Og det kommer jo an på hvor mange spill du har. Jeg ca. 600 GB med spill på RAID6 arrayet mitt. Lenke til kommentar
oleskaren Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Kommer jo litt an på behovet ditt, 840 disken din har jo nesten dobbel lagringsplass. Og siden du ikke nevner 830 i alternativ 1, betyr det at du kan ha bruk for den i en annen maskin eller selge den? Blir å selge 830 i såfall. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Spill på SSD er faktisk helt topp. Så mye raskere loadetider, både innlasting og oppdateringer underveis merkes knapt. 1 Lenke til kommentar
oleskaren Skrevet 20. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2014 Etter en en liten reise rundt gjennom mangfoldige forum på gurgle, har jeg valgt å beholde 830 til Windows og kjøre EVO'en som dedikert spilldisk. Takk for alle svar 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå