blacktower Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 TEST: ABIT IC7-MAX3 ABIT er på hugget for tiden og slipper det ene produktet etter det andre. IC7-G var en stor hit blant overklokkere. Nå tar vi en nærmere titt på etterfølgeren IC7-MAX3, som blant annet kan friste med revolusjonerende kjøling og kryptering av innholdet på harddisken. Les artikkelen her Lenke til kommentar
notarget Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Fin test! Den OTES kjølinga var kul :-) Men jeg personlig syntes at det var dumt å fjerne parallel porten. Mange skrivere som har det. Men dette er kickass overklokkings kort Lenke til kommentar
Blib Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Ser man det, nå har dere fått med "Hvor relevant" og "hvor god kvalitet" på HW.no også. Heftigt, Gav forresten kvaliteten en 6er, den var BRA skrevet. Skikkelig HW.no-kvalitet all the way Lenke til kommentar
dacourt Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 God lesning dette her. Kunne godt tenkt meg en test mellom mitt kort (875P Neo-FIS2R) og dette. Noe som har en link til en slik test? <pirk> Mangen av linkene i testoppsettet på denne siden er "døde". </pirk> mvh dacourt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jepp,dette viste jeg :wink: har jo prøvd å hevde dette på forumet,og fått litt motbør så fint å få det bekreftet De minneproblemene dere viser til har jeg imidlertid ikke merket noe til,jeg bruker jo dette i min minnetest. Når det gjelder støy fra otes kjølingen er jeg heller ikke enig , da det på min maskin ikke oppleves sånn. Når jeg starter maskinen starter riktinok den vifta med et høyt turtall og da hører du den, men når maskinen er ferdig bootet så slakker denne ned hastigheten og da er den ikke lenger hørbar. Ellers var dette en flott gjennomført test, stå på :wink: Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 hehe resten av verden tenker tøff kjøling tøff overklokking er jeg den eneste som fikk med meg 4 stk s ata + 2 stk s ata + 4 stk p ata kan jo koble til 2 stk rapter disc i raid 0 for os. og 4 stk 250g sata disker i raid 0 for data lagring og 4 stk vanlige p ata disker. snakk om lagrings kapasitet MR_t jeg :o vil ha :o Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Umulig mye for pengene. Det er er kjempedyrt kort! Over 2 store for et slikt kort, som snart blir utdatert.. om 1 mnd eller 2 kommer det noe nytt og bedre. Hvor tar dere pengene fra? Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hehe snekker'n du har alltid det beste og nyeste utstyret til en hver tid! Så drit stilig ut da! Håper jeg har råd til det etter konfirmasjonen Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Spennende lesing... Bruker fremdeles mitt gamle Asus A7V og sikler på en av de mange hovedkorter som er kommet. Men denne var *slafs* Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xQBEIgcH Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Må si kortet ser veldig fristende ut til mitt neste pc prosjekt, utpå nyåret en gang. Finnes det noe tilsvarende kort for SocketA, evt Amd 64? (husker ikke navnet på socket'n) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Abit er vel på tur med et til 754 ABIT KV8-MAX3 . Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Umulig mye for pengene. Det er er kjempedyrt kort! Over 2 store for et slikt kort, som snart blir utdatert.. om 1 mnd eller 2 kommer det noe nytt og bedre. Hvor tar dere pengene fra? Slik er det med alt i dataverdenen. Vis du tenker sånn tipper eg du sitter med 486? Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 tja jeg har en gammel p3 700 pc. den gjør jobben sin. men den begynner å trekke på årene, i begynnelsen av neste år så skal jeg bygge meg en ny pc, å med mindre det kommer et hovedkort til amd som en kan pakke så mange harddisker på så komme jeg til å kjøpe dette MR_T Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Endelig er det noen som tør å tenke nytt her også. Vi konstaterer med glede at seriell- og parallellportene er borte, og håper dette blir et langt mer vanlig syn i fremtiden. Er dere imot parallellporter og seriellporter? En mye bedre løsning hadde vert å laget en utgang på HK for dette, og en kabel med en brakett på (AT-løsning). Så kunne de som ville kople på denne. Dette blir brukt på den ene serieporten på mitt Asus p4C800-e Deluxe HK, og er fornøyd med det. Mye bedre enn USB overgang. Jo mer som er internt, jo bedre. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 er jo bare å kjøpe et pci kort med slike porter på, så får du det intert. seriall og parallell portenene er døde for lengst, ingen nye printere som kommer uten usb om dagen, og det er veldig få andre ting som krever seriell også. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Hyggelig med gode tilbakemeldinger. :wink: Når det gjelder behovet for parallelport (eller seriellport) er dette selvsagt noe som varierer fra person til person. Men før eller senere må verden gå videre, og da er det bra at noen går foran med et "godt eksempel". Lenke til kommentar
It's me Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Når det gjelder behovet for parallelport (eller seriellport) er dette selvsagt noe som varierer fra person til person. Men før eller senere må verden gå videre, og da er det bra at noen går foran med et "godt eksempel". Sorry for mange smilies, men kunne umulig sagt meg mer enig. Er en meget god artikkel dere har fått til om kortet. Sikle etter det kortet. Bare trist at det er til "feil" prosessor. Testet dere å ta vekk den aktive kjølingen til mosfets? Omtrent alle kort kjører uten hverken aktiv eller passiv kjøling der, så dette kortet burde da også klare seg uten viftekjøleren...? Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Den ble forsøkt tatt av ja. Den er festet med endel "pinner" som står i hull på hovedkortet, pluss to skruer. De skruene må man uansett ta ut, da de samme hullene brukes når man fester hovedkortet til platen i kabinettet. Viften får strøm gjennom en standard viftekontakt. Det er mulig å overvåke temperaturen på MOSFET-brikkene i BIOS. Man må selvsagt regne med dårligere overklokkingsegenkaper, men vi gjorde ikke tester av forskjellen. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Monterte mitt med de skruene i, de hviler da mot avstandsstykkene bak og kortet er jo festet med alle de andre festene så det skulle ikke vere noen fare. Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Vel, det er kanskje ikke så farlig. Men om man har tenkt å transportere noe særlig på kabinettet vil jeg nok anbefale å få hovedkortet festet ordentlig på toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå