Kasp0me Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Heisann!Dette har jeg lurt på lenge, glemt i noen år, for så og komme på det nå i senere tid.... Og dette gnager på nysgjerrigheten min!For ca. 10-12 år siden hadde jeg en stasjonær datamaskin med ett dvd rom (som alle andre) som fungerte som normalt. Hadde fått lånt battlefield 1942 og skulle prøve dette. Jeg hadde kjørt en form for renseprog på datamaskina, husker ikke hvilket program det var eller om det var diskdefrag, men alt hang seg da den kom på dvd-rommen. Jeg tenkte "jaja", kan vel vente litt så kanskje det ordner seg. Tok frem støvsugeren og begynte å støvsuge rundt på datarommet. Plutselig smeller det noe inni sinnsykt fra datamaskina, hørte nesten ut som den hoppa, for kjente det veldig godt i gulvet. Men hvertfall så tenkte jeg ikke noe mer på det. (visste ikke at det var datamaskina da). Så når jeg kom tilbake etter støvsuging så var det en feilmelding på skjermen.Senere på kvelden da jeg skulle spille så gikk jeg inn på min datamaskin og skulle trykke på dvd-rommen som da ikke hadde noe ikon eller disk i seg. Åpna tray, og fant en dvd som var partert i 4 pene pizzastykker. Kikka nøye og så perfekte harde klemmerker på baksiden av der den hadde blitt knekt.Er det noen som har den minste aning om hva som har skjedd? For dette gnager!! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Har ingen anelse, men jeg holder på å le meg ihjel 1 Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Jammen! Det er jo sinnsykt rart? Eller? Synes det er patetisk jeg også, men det må jo være årsaken.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Eksploderende CD'er er et ganske kjent fenomen. https://www.google.com/#q=exploding+cd+mythbusters Et optisk drev kan spinne med høy hastighet, flere tusen RPM. Hvis platen er ute av balanse, eller har en liten skade, så vil kreftene bli større enn materialet kan tåle. Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 Den hadde ikke eksplodert! Den hadde blitt partert i 4 x perfekte pizzabiter. Helt klart definerte hakk som viste at den hadde blitt klemt. Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Ingenting å klø seg i hodet over det der. Mest sannsynlig defekt DVD-ROM. Ting går jo i stykker over tid. Ville erklært det dødt, koster jo knappe 200 spenn for et nytt Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 1. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2014 ja, den maskina er kasta på dynga for kjempelenge siden Men er tanken som irriterer meg. hva forårsaket problemet? Det som er hele geria Lenke til kommentar
tingo Skrevet 2. februar 2014 Del Skrevet 2. februar 2014 Du kan jo tenke på dette: hvordan holdes CD / DVD plata fast inni drevet slik at motoren klarer og rotere plata? Lenke til kommentar
Kasp0me Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Sant nok Tingo, men er den sterk nok til å klemme en cd/dvd i deler? For meg virker det ulogisk da det var en klikklås på selve sirkelen som holder cden på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå