Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] urenhud Produkter

Gjest member-306761

Anbefalte innlegg

Gjest member-306761

Hei! er da en jente på 24 år som har problemer med huden min. Har endel kviser, svarte porer. Bruker ikke noe sånn produkt morgen/kveld.

Noen som har tips?

Har sett produkt på "blivakke.no".

Hva syns dere om:

Hvilken tror dere er best? mot fet hud, urenhud. kviser, porer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til fastlegen din. Til folk som sliter med uren hud skriver de ofte ut en tremnd pencilinkur på Tetracyclin. Det hjelper ikke å smøre all verdens kremer hvis problemet ligge i feks hormonene. Det er mange gode kremer som gjør huden finere, men så snart du slutter med dem kommer problemet tilbake.

Enkelte p-piller som feks Yasminelle fungerer også veldig bra mot kviser.

Lenke til kommentar

Slike ting sjekker legen først...

Men for all del, hvis man vil bruke penger i haug og dung på midlertidige løsninger/kremer som smøres tre ganger om dagen og bleker klær og ikke virker, fordi man blir skremt av en og annen artikkel i dagbladet så:)

Haha. Sorry, men den der hørtes en smule naiv ut :)

Lenke til kommentar

Hvorfor?

Hvis det bare var for en lege å forutse at en person får blodpropp av p-piller, så hadde ingen fått blodpropp av p-piller. Datteren til en på jobben min sitter i rullestol pga blodpropp av p-piller, og det var til og med et merke som ikke inneholder så mye østrogen som Yasmin. En jeg gikk i klasse med på VGS fikk blodpropp som gjorde at hun nesten strøk med. Det var av yasmine. Det er bare de to jeg kommer på i farten.

Lenke til kommentar

De spør om du har blodpropp osv i familien, måler blodtrykk osv hver gang jeg skal fornye resepten. Så jeg føler jeg får god oppfølging. Man kan bli sjuk av alt og kan få blodpropp uten å røyke, drikke alkohol eller ta p-piller. I hovedsak er dette arvelig og noe enkelte er mer motagelige for enn andre. Det er derfor legen stiller spørsmålene. Blodårer går tett av mye rart. Kjenner folk som har daua og blitt ødelagt av det jeg og, men jeg driver ikke å styrer unna alt media fremmer som farlig forde. Så innmari stor innvirkning nekter jeg å tro at disse pillene har. Da hadde de vært fjernet fra markedet. Det er en yderst liten prosent som blir sjuke av det. Max uflaks at du kjenner to av dem.

Lenke til kommentar

Det har ingenting med media å gjøre. Faren øker med 3-6 prosent ved bruk av p-piller av typen som yasmine. Dette er noe man bør ha et bevisst forhold til før man bestemmer seg for om man ønsker å ta p-piller, så får alle ta valg ut i fra sine egne vurderinger.

Det er også greit å vite at de fleste helseforsikringer ikke dekker uføre som følge av p-pillebruk, da dette regnes som selvpåført skade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...