Gå til innhold

Ferie i Italia

macty

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å dra på familieferie til Italia i sommer, og trenger litt hjelp til å finne et passende sted. Det er ønskelig å bo nærme Roma, slik at det er muligheter for dagsturer dit, men stedet må også ligge ved sjøen :)

Er det noen som sitter på et godt tips til denne turen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke skrekkelig mange steder som både ligger nære Roma -og- nære sjøen. Ønsker dere by-esque, eller snakker vi villa her?

Uansett, om dere planlegger å leie fullt hus eller tilsvarende er det ganske mange firma som driver med dette. Jeg ville sett på de.

edit: et annet tips kan å være å se på andre regioner, som Toscana, Liguria, Umbria eller Campania, for så heller konsentrere dere om Roma i 2-4 dager og faktisk da flytte inn til byen.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Anbefaler et lite sted som heter Pineto, ved adriaterhavskysten. Veldig, veldig flott liten by. Rolig og stille, lang flott strand, typisk pen liten italiensk småby. Minuset er vel at det er svært få med engelskkunnskaper der, men det er egentlig ikke noe problem, man gjør seg forstått. Mye å gjøre der. Lei sykler og sykle langs kysten, eller ta toget til Bari eller Pescara, eventuelt en busstur til Roma.

Lenke til kommentar

Anbefaler et lite sted som heter Pineto, ved adriaterhavskysten. Veldig, veldig flott liten by. Rolig og stille, lang flott strand, typisk pen liten italiensk småby. Minuset er vel at det er svært få med engelskkunnskaper der, men det er egentlig ikke noe problem, man gjør seg forstått. Mye å gjøre der. Lei sykler og sykle langs kysten, eller ta toget til Bari eller Pescara, eventuelt en busstur til Roma.

Du har ikke skrekkelig mange steder som både ligger nære Roma -og- nære sjøen. Ønsker dere by-esque, eller snakker vi villa her?

Uansett, om dere planlegger å leie fullt hus eller tilsvarende er det ganske mange firma som driver med dette. Jeg ville sett på de.

edit: et annet tips kan å være å se på andre regioner, som Toscana, Liguria, Umbria eller Campania, for så heller konsentrere dere om Roma i 2-4 dager og faktisk da flytte inn til byen.

Takk for svar dere to! :)

Har dere noen erfaring med Terracina? Har sett litt på denne, men sliter dog litt med å finne passende overnattingsmuligheter..

Vi ønsker egentlig bare en leilighet i to uker i juli, men også større villa dersom ikke prisen blir alt for høy..
Har dere forøvrig noen tips til gode utleieselskaper i Roma-regionen? :)
Lenke til kommentar

Aldri bodd i Lazio (utenfor Roma) er jeg redd, så der kan jeg ikke hjelpe deg.

Det jeg har gjort er å leie villa (leligheter er også tilgjengelig, selvsagt) i Toscana. Velger du riktig region er det ikke forferdelig langt til Roma heller. Du har allerede plukket et sted med 7 mil; til det trengs tog eller buss uansett, og om det da er 7, 10 eller 12 mil spiller mindre rolle.

http://www.tuscanynow.com/

Jeg brukte disse. Ikke spesielt billig eller annet, men ganske lettvint og ryddig å forholde seg til. Men det er mange aktører i markedet her, så det er bare å browse (og se etter erfaringer!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...