Gå til innhold

Støy i forsterker, grunnet dimmere - forslag til tiltak?

Anbefalte innlegg

Hei

Har en Fender Roc Pro 1000 som det er endel støy i - meste 50hz brumm, men også noe susing. Kan vel ikke forvente at det er helt tyst, men jeg syntes det er i overkant.

Jeg mistenker blant annet at endel ting på strøm-nettet her lager støy. Jeg må slå av dimmerene på den ene kursen i stua for at det skal være levelig å bruke forsterkeren. Dimmeren på samme kurs må også være av, men den i stua er den som genererer mest støy. Dimmere på andre kurser gir ikke utslag i mer eller mindre støy.

Er det noe jeg eller en elektrikker kan gjøre med dette, eller er et strøm/støy filter løsningen? Isåfall trenger jeg tips til noe som fungerer...
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til info er det samme resultat i flere kontakter, på forskjellige kurser. Det spiller heller ingen rolle om jeg bruker jordet eller ujordet kontakt.
Det sitter 2 dimmere på den kursen støyen kommer fra. Den ene lager 90% av den hørbare støyen - den andre 10% - sånn ca.

Hvordan bryter jeg jord i forsterkeren? Holder det ikke å benytte ujordet kontakt?

Dimmerene sitter på innfelte spotter, men antar det er rett type dimmer til pærene/trafoen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...