tommy_sn Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 HeiHar en Fender Roc Pro 1000 som det er endel støy i - meste 50hz brumm, men også noe susing. Kan vel ikke forvente at det er helt tyst, men jeg syntes det er i overkant.Jeg mistenker blant annet at endel ting på strøm-nettet her lager støy. Jeg må slå av dimmerene på den ene kursen i stua for at det skal være levelig å bruke forsterkeren. Dimmeren på samme kurs må også være av, men den i stua er den som genererer mest støy. Dimmere på andre kurser gir ikke utslag i mer eller mindre støy.Er det noe jeg eller en elektrikker kan gjøre med dette, eller er et strøm/støy filter løsningen? Isåfall trenger jeg tips til noe som fungerer... Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hadde samme problem men det skyldtes dimmbar lampe som var lagd for den nye typen dimmer, mens dimmeren min var den gamle varianten. Ikke spør hva de het. Fikk byttet til en lampe som passet til dimmeren og da var alt iorden. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hadde støy på en forsterker hjemme. Løste seg da jeg brøyt jorda til forsterkeren. Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Til info er det samme resultat i flere kontakter, på forskjellige kurser. Det spiller heller ingen rolle om jeg bruker jordet eller ujordet kontakt.Det sitter 2 dimmere på den kursen støyen kommer fra. Den ene lager 90% av den hørbare støyen - den andre 10% - sånn ca.Hvordan bryter jeg jord i forsterkeren? Holder det ikke å benytte ujordet kontakt? Dimmerene sitter på innfelte spotter, men antar det er rett type dimmer til pærene/trafoen.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. januar 2014 Del Skrevet 20. januar 2014 Ujordet kontakt er å bryte jord, ja. Høres ut som en dårlig dimmer. Dimmere generer støy, det er ikke til å unngå. Men det er forskjell på hvor godt støyen dempes. http://www.arx.com.au/International/FAQ_Hums.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå