Kontorstol Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Hei! Jeg har en snart 1 år gammel PC; Acer Aspire M5-581TG 15.6" HD, GeForce GT640 1 GB GDDR5, Core i5-3317U, 6GB RAM, 128GB SSD, DVD±RW, Windows 8. For en uke siden mistet jeg tilgangen til det trådløst internett, og etter litt frem og tilbake prøvde jeg å installerte driverene til nettverkskortet på nytt. Da fikk jeg bluescreen med feilmeldingen driver power system failure. Jeg måtte prøve å installere driverene på nytt flere ganger før det fungerte, og fikk mange bluescreen med samme feilkode. Etter at jeg til slutt klarte å installere driverene fikk jeg bluescreen ca hvert 10. minutt. Jeg formaterte PCen og oppdaterte alle driverene, men fortsatt bluescreen. Og så startet problemet med at PCen ikke fant det dedikerte skjermkortet, så jeg måtte installere driverene til det flere ganger. Fikk også bluescreen med feilkode video dxgkrln fatal error èn gang. Nå har den også begynt å slå seg av uten noe feilkode eller bluescreen, og det veksler kanskje mellom det og bluescreen hvert 10. min. Men så kommer det mest forvirrende; Når jeg kjører tunge spill (The Witcher 2) får jeg verken restart eller bluescreen, så nå har jeg The Witcher 2 kjørende i bakgrunnen, men dersom jeg avslutter det går det ca 10-15 min før bluescreen eller restart. Har opprettet reperasjon hos Acer, men to uker uten PC er ikke noe moro, så kanskje noen har en idè? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Og jeg som trodde folk hadde peiling her på forumet. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 19. januar 2014 Del Skrevet 19. januar 2014 Nei, hva er det som ikke kjører når du belaster maskinen? Powerstyringsplaner antagelig. Det er antagelig relatert til at noe går i strømsparemodus og tryner med en driver. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2014 Jeg har prøvd å stille på strømsparingsplanen og slik at ingen ting skal endre seg, og det spiller ingen rolle om laderen er i. Jeg har også kjørt feilsøking, og finner ingen problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå